KotiKeittiön niksitValurautaiset paistinpannut pysyvät vapaina rasvasta ja noesta: kokeile tätä välttämätöntä ratkaisua

Valurautapannu – on jokaisen keittiön välttämätön ominaisuus, joka on usein peritty isoäidiltämme.Ajan myötä sen ulkonäkö jättää kuitenkin toivomisen varaa: siinä on tunkkaista nokea ja paksu rasvakerros, josta on vaikea päästä eroon.

Mutta sinun ei tarvitse olla huolissasi! On olemassa tehokas tapa palauttaa valurautaiset keittoastiasi koskematon ulkonäkö.Näillä yksinkertaisilla toimenpiteillä pannusi kiiltää kuin uusi.

Vaiheittaiset ohjeet valurautapannun puhdistamiseen noesta ja rasvasta:.

• VAIHE 1 : Valmistele tarvittavat materiaalit: ammoniakki, maski, käsineet ja useita jätesäkkejä.
  • VAIHE 2 : Avaa ikkunat tuuletusta varten ja aseta pannu kolmeen jätesäkkiin.
  • VAIHE 3 : Kastele pannu joka puolelta ammoniakilla ja sido pussit tiukasti kiinni.
  • VAIHE 4 : Jätä pannu näin yön yli.Ammoniakki pehmentää ja liuottaa pinttyneen noen ja rasvan.
  • VAIHE 5 : Aamulla irrota pussit ja puhdista pannu jäljellä olevasta noesta ja rasvasta metallisienellä.
  • VAIHE 6 : Palauttaaksesi tarttumattomuusominaisuudet liota paistinpannua etikkaliuoksessa (50 ml etikkaa 2 litraa vettä kohti) pari tuntia ja poista sitten liekki.
  • Noudattamalla näitä yksinkertaisia ohjeita voit palauttaa valurautapannun alkuperäisen ulkonäkönsä ja palauttaa sen tarttumattomuusominaisuudet.Ammoniakki pehmentää ja liuottaa tunkkaisenkin noen ja rasvan, kun taas etikkaliuos ja paahtaminen auttavat uudistamaan pannun pinnan.