KotiMielenkiintoinenKädet eroon kalanhajusta nopeasti: kirjoita ylös nämä 5 tapaa puhdistaa tehokkaasti

Kalan kanssa kokkaaminen on monille emännille tavallista puuhaa.Kalan puhdistaminen ja leikkaaminen jättää kuitenkin usein käsien iholle epämiellyttävän kalanhajun, jota on vaikea poistaa tavallisella pesulla.Tämä haju voi olla hyvin sitkeä ja tehdä arjesta epämiellyttävää.

On kuitenkin olemassa useita tehokkaita ja kohtuuhintaisia kotikonsteja, jotka voivat auttaa sinua selviytymään tästä ongelmasta.Kun tunnet ja käytät näitä vinkkejä, pääset helposti eroon ei-toivotusta hajusta ja varmistat raikkauden ja mukavuuden.

Ensinnäkin tehokas keino on alkoholiliuos.Riittää, että pyyhit käsien ihoa alkoholiin tai wc-vesiin liotetulla levyllä, jotta kalamainen tuoksu poistuu.

Toiseksi , yksi yleinen tapa on käyttää hammastahnaa.Hammastahnan hierominen käsiin ja perusteellinen huuhtelu puhtaalla vedellä auttaa poistamaan epämiellyttävät hajut.

Kolmanneksi , viipale sitruunaa – toinen edullinen ja tehokas tapa poistaa kalanhaju käsien iholta.Pyyhi kätesi sitruunaviipaleella ja olet tyytyväinen tuloksiin.

Neljänneksi, pikakahvi voi myös olla hyvä apu taistelussa kalanhajua vastaan.Hiero sitä käsissäsi muutaman minuutin ajan, niin epämiellyttävä haju häviää.

Viidenneksi , eteeristen öljyjen käyttö voi myös tuoda toivottuja tuloksia.Hiero eteeristä öljyä, kuten laventelia, appelsiinia tai mantelia, käsien ihoon 2-3 minuutin ajan ja pese sitten kädet saippualla ja vedellä, niin huomaat parannuksen.

Kun olet käyttänyt jotakin edellä mainituista korjaustoimenpiteistä, on suositeltavaa voidella käsien iho ravitsevalla voiteella, jotta sen suojaava suojakerros palautuu ja kuivuminen ja hilseily estyy.Nyt tiedät, miten pääset helposti ja nopeasti eroon jatkuvasta kalanhajusta iholla käyttämällä improvisoituja kotikonsteja.Nämä yksinkertaiset vinkit tekevät kalaruokien valmistuksesta mukavampaa ja miellyttävämpää, jolloin voit nauttia kulinaarisista mestariteoksista ilman epämiellyttäviä hajuja.