KotiMielenkiintoinenVesimelonit ja melonit miellyttävät tuotoilla: kun kokeneet vihannespuutarhurit neuvovat istuttamaan kurpitsoja

Kurpitsat, kuten vesimelonit ja melonit, ovat todellinen herkku kuumina kesäpäivinä.Niiden mehukkaat, makeat hedelmät ovat sekä aikuisten että lasten ihailemia.Näiden oikukkaiden kasvien kasvattaminen vaatii kuitenkin erityistä lähestymistapaa ja tietämystä.

On tärkeää noudattaa suotuisia päivämääriä ja valmistella siemenet oikein runsaan sadon varmistamiseksi.

Ensinnäkin siemenet on valmisteltava perusteellisesti ennen istutusta.Kalibrointi, vaurioituneiden yksilöiden hylkääminen ja lajittelu koon mukaan auttavat varmistamaan yhtenäisen ja tasaisen itämisen.Erikokoisia siemeniä kannattaa myös istuttaa erillisiin astioihin, jotta vahvat kasvit eivät häiritse heikompien kasvua.

Toiseksi siementen elinkelpoisuus voidaan testata suolaliuoksella.Niitä kastetaan liuokseen 10 minuutiksi – kelluvat yksilöt on hylättävä ja loput pestävä ja kuivattava istutusta varten.

Kolmanneksi , melonit vaativat paljon lämpöä itämisen onnistumiseksi, joten oikea istutusaika on ratkaiseva.Yleensä vesimelonit ja melonit kylvetään huhtikuun jälkipuoliskolla, kun maa on hyvin lämmennyt.

Neljänneksi maan lämpötilan lisäämiseksi entisestään on suositeltavaa peittää säkkikankaalla tai muulla peittävällä materiaalilla viikko ennen siementen istuttamista.Kun maaperän lämpötila saavuttaa 15°C, voidaan jatkaa kylvöä tällaisen «kasvihuoneen» katoksen alla.

Viidenneksi , jotkut puutarhurit ottavat myös kuun vaiheet huomioon määrittäessään, milloin istuttaa kurpitsaa.Kuukalenterin mukaan huhtikuun suotuisimmat päivät ovat 25., 26., 27. ja 30. päivä.

Kuudenneksi taimien syntymisen jälkeen on tärkeää antaa nuorille kasveille riittävästi kosteutta ja ravinteita sekä harventaa ja kitkeä ajoissa.

Melonien kasvattaminen – prosessi, joka vaatii kärsivällisyyttä, huomiota ja oikeaa lähestymistapaa.Kun noudatat esitettyjä suosituksia siementen valmistelusta, istutuspäivämäärien noudattamisesta ja asiantuntevasta hoidosta, voit luoda ihanteelliset olosuhteet vesimelonien ja melonien kasvulle ja hedelmöitymiselle.Kokeile sitä, ja makeiden ja mehukkaiden hedelmien runsas sato on palkinto ponnisteluistasi!