KotiKeittiön niksitPese leikkuulauta nopeasti ja helposti: 7 yksinkertaista ja tehokasta tapaa

Pese leikkuulauta nopeasti ja helposti: 7 yksinkertaista ja tehokasta tapaa

Leikkuulauta – on yksi tärkeimmistä keittiövälineistä.Ajan myötä se kuitenkin likaantuu ja menettää ulkonäköään.Miten voit siis puhdistaa ja pestä leikkuulaudan, jolloin se on taas kuin uusi? Tässä 7 lifehackia, joista on hyötyä jokaiselle kotiäidille!

Ensinnäkin voit puhdistaa levyn erityisellä astianpesuaineella , joka liukenee kuumaan veteen.Valmista lämmin saippualiuos ja liota leikkuulautaa siinä 20-30 minuuttia.Puhdista sitten pinta sienellä.

Toiseksi sitruunahappo puhdistaa hyvin.Leikkaa sitruuna puoliksi, hiero sitä levyn pintaan ja anna seistä noin 10-15 minuuttia.Huuhtele sitten lämpimällä vedellä.

Kolmanneksi, voit puhdistaa laudan ruokasoodalla vain muutamassa minuutissa.Ripottele pinnalle ruokasoodaa, suihkuta etikkaa ja hankaa jäykällä sienellä tai harjalla.Huuhtele juoksevalla vedellä – ja lauta on taas kuin uusi!

Neljänneksi, hammastahna toimii hyvin.Se poistaa tahrat täydellisesti ja antaa laudalle kiiltoa.

Viidenneksi, tavallinen pesujauheliuos on tehokas.Liota lautaa lämpimässä liuoksessa puoli tuntia ja pyyhi se sitten sienellä.

Kuudenneksi, tuotteet, jotka perustuvat valkaisuaineeseen – valkaisuaine, vetyperoksidi ja niin edelleen voivat auttaa.On kuitenkin muistettava, että niiden käyttö voi aiheuttaa levyn haalistumista, joten on parempi käyttää niitä vain muovilevyihin.

Seitsemänneksi, käytön jälkeen, älä unohda säännöllisesti vain perusteellisesti pestä leikkuulauta kuumalla vedellä ja saippualla tai astianpesuaineella.Näin vältetään voimakas likaantuminen ja plakkien muodostuminen.

Olemme siis eritelleet 7 tehokasta tapaa, joilla voit puhdistaa leikkuulaudan keittiössä.Kokeile niitä, niin laudastasi tulee täydellisen puhdas! Käytä säännöllisesti näitä pikatemppuja – ja tulet aina kokkaamaan vain puhtaalla pinnalla!