KotiKeittiön niksitÄlä koskaan kaada keitettyjen perunoiden vettä pois: tämä keittäminen on erittäin hyödyllistä...

Älä koskaan kaada keitettyjen perunoiden vettä pois: tämä keittäminen on erittäin hyödyllistä kotona

Aliarvioimme usein niiden asioiden arvon, jotka ovat käden ulottuvilla.Yksi tällainen kätevä väline on tavallinen vesi perunoiden keittämisen jälkeen.Älä kiirehdi kaatamaan sitä pois – tämä keitos voi olla hyödyllinen ruoanlaitossa ja puutarhanhoidossa.

Ensinnäkin, perunan keittäminen on kätevää vahvoille hiuksille – sen säännöllinen käyttö tavanomaisen huuhtelun sijasta antaa lukoille voimaa ja kiiltoa.

Toiseksi,.perunavesi sisältää runsaasti tärkkelystä ja vitamiineja, mikä tekee siitä erinomaisen sakeuttamisaineen kastikkeisiin, keittoihin ja muihin ruokiin.

Kolmanneksi, lisäämällä tällaista keittoa leivonta taikinaan saadaan leipiin tai sämpylöihin ilmava ja kuohkea rakenne.

Neljänneksi, älä unohda perunaveden hyötyjä kasveille.Sitä voidaan käyttää sisäkukkien ja puutarhakasvien kasteluun – se vahvistaa niiden juuristoa ja parantaa niiden vastustuskykyä.On kuitenkin tärkeää muistaa, että tällainen liuos ei saisi sisältää suolaa tai muita lisäaineita, ja se olisi käytettävä kahdenkymmenenneljän tunnin kuluessa valmistuksesta.

Viidenneksi, älä myöskään kaada pois arvokasta vettä pastan keittämisen jälkeen – se sopii erinomaisesti huonekasvien ruokintaan.

Älä kiirehdi päästä eroon näin edullisesta ja hyödyllisestä resurssista! Perunaliemi on todiste siitä, että säästäväisyydellä ja kekseliäisyydellä voi säästää rahaa ja saada parhaan hyödyn irti yksinkertaisimmistakin elintarvikkeista.