KotiKeittiön niksitKyse ei ole vain valkosipulista ja currysta: tässä on muutamia muita mausteita,...

Kyse ei ole vain valkosipulista ja currysta: tässä on muutamia muita mausteita, joita kokeneet kokit käyttävät kanan maustamiseen

Suolan ja pippurin lisäksi, jotka ovat välttämättömiä mille tahansa lihalle, myös muut mausteet sopivat erinomaisesti kanan paistamiseen.Ne eivät ainoastaan paranna ruokalajin makua, vaan antavat sille myös hienon maun.Katsotaanpa 5 parasta maustetta broilerinlihalle.

Ensinnäkin paprika , aromaattinen jauhettu punainen mauste, on erinomainen.Se tekee kanan nahasta kirkkaan oranssin ja lihasta mureaa ja mehukasta.Lisäksi sitä on lähes mahdotonta liioitella.

Toiseksi valkosipuli on toinen hyvä valinta leivontaan.Sitä voidaan käyttää joko kokonaisena tai pastana – raastettuna tahnaksi.Valkosipuli tuo esiin muiden mausteiden makuja ja maustaa ruokaa.

Kolmanneksi kannattaa kokeilla lisätä rosmariinin oksa , jolla on ominainen mäntyinen aromi.On kuitenkin suositeltavaa tehdä tämä pari minuuttia ennen kanan valmistumista, jotta ruokalaji ei ole liian kitkerä.

Neljänneksi, curry , mausteinen intialainen yrtti- ja juurisekoitus, on myös hyvä valinta.Se on parasta paahtaa kuivalla pannulla etukäteen.

Viidenneksi voit käyttää kuivattuja oreganon lehtiä , jotka maistuvat oreganolta.Tämä mauste sopii hyvin majoran kanssa, mutta älä liioittele, sillä se peittää muiden ainesosien maun.

Kuten tiedät, uunissa paistettavaan kanaan on olemassa monenlaisia mausteita.Kokeile siis tai valitse omaan makuusi sopivimmat yhdistelmät!