KotiKeittiön niksitSitruuna on hyödyllinen paitsi keittiössä: se voi selviytyä vaatteiden tahroista

Sitruunasta on todellista hyötyä paitsi ruoanlaitossa myös monissa kotitaloustöissä.Se auttaa selviytymään erilaisista vaatetahroista.

Tuoreet marjatahrat voidaan poistaa levittämällä sitruunaviipaleita 5 minuutiksi ja sitten huuhtelemalla vedellä.Tämä menetelmä ei kuitenkaan toimi kuivuneisiin tahroihin.

Siinä tapauksessa valmista erikoisliuos : litra vettä, ruokalusikallinen 9-prosenttista etikkaa ja puoli teelusikallista pesugeeliä. Liota tahraa 15 minuuttia ja pese se sitten normaalisti.

Toinen vaihtoehto kuivuneiden tahrojen käsittelyyn on käyttää glyseriiniä pehmentämään ja liottaa kangasta sitten seoksessa, jossa on lämmintä vettä, puoli teelusikallista astianpesuainetta ja ruokalusikallinen 9-prosenttista etikkaa.

Tämä yhdistetty lähestymistapa auttaa puuttumaan vaikeisiin tahroihin.Tutustu muihin hyödyllisiin kodin ja keittiön DIY-vinkkeihin ja nikseihin alla olevista linkeistä.