KotiKotitalousvinkitMiten tajuavat kotiäidit käyttävät vetyperoksidia kotona ja kotona: 7 hyödyllistä lifehackia

Vetyperoksidi on hämmästyttävä lääke, joka voi olla kätevä paitsi haavojen hoidossa myös kotona.Se on ympäristöystävällinen ja turvallinen terveydelle, ja sillä on voimakkaita puhdistus- ja valkaisuominaisuuksia.Katsotaanpa 7 tapaa käyttää vetyperoksidia kotona.

Ensinnäkin sitä voidaan lisätä pesun yhteydessä antamaan valkoisille esineille täyteläisempi väri.Vain 1 kupillinen tuotetta pesukoneen rummussa kirkastaa tuntuvasti vuodevaatteita.

Toiseksi vetyperoksidi on kätevä desinfioida astianpesupesusieniä.Sieni on liotettava peroksidin ja veden seoksessa 10 minuuttia – tämän toimenpiteen jälkeen sitä voidaan käyttää uudelleen.

Kolmanneksi se on erinomainen lääke ruosteen poistamiseen työkaluista, leluista ja muista esineistä.Se sekoitetaan viinikiven ja ruokasoodan kanssa tahnaksi ja jätetään pinnalle tunniksi.

Neljänneksi, peroksidia voidaan käyttää puisten leikkuulautojen puhdistamiseen ja desinfiointiin – käsittele niitä vain 3-prosenttisella liuoksella 10-20 minuutin ajan, jonka jälkeen ne puhdistetaan.

Viidenneksi se on ympäristöystävällinen tapa puhdistaa peilit ja lasit ilman raitoja – suihkuta vain laimentamatonta peroksidia ja pyyhi pois.

Kuudenneksi, sitä voidaan käyttää myös puhdistamaan laatat liasta ja liasta.Seos ruokasoodan kanssa, jota jätetään 5 minuutiksi ennen puhdistusta, toimii hyvin.

Seitsemänneksi, peroksidi voi tappaa pöpöjä ja bakteereja vessanpöntöstä.Riittää, että kaadat puoli kupillista lääkettä ja jätät sen 30 minuutiksi ennen puhdistamista räpylällä.

Kuten huomaat, vetyperoksidi on yleinen apuri ympäri taloa, sinun on vain ymmärrettävä sen käytön erityispiirteet.Suosittelen pitämään tätä korjaustoimenpidettä lääkekaapin hyllyllä!