KotiMielenkiintoinenMonet emännät leipovat edelleen kuppikakkuja väärin: vältä nämä 12 karkeaa virhettä

Cupcakes ovat kaikkien suosikkileivonnaisia, jotka ihastuttavat meitä herkällä maullaan ja ilmavalla koostumuksellaan.Usein käy kuitenkin niin, että kuohkeiden ja ruokahalua herättävien tuotteiden sijaan saamme tiheän ja mauttoman jälkiruoan.

Tähän voi olla monia syitä, ja useimmat niistä johtuvat valmistussääntöjen huolimattomasta noudattamisesta.Jos haluat välttää pettymyksen ja oppia leipomaan täydellisiä kuppikakkuja, sinun tulisi kiinnittää huomiota seuraaviin tärkeisiin seikkoihin.

Ensinnäkin , älä koskaan mittaa ainesosia silmämääräisesti.Ylimääräiset jauhot tai sokeri johtavat väistämättä paksumpaan taikinan koostumukseen.Käytä aina tarkkoja vaakoja ja mitta-astioita halutun tuloksen saavuttamiseksi.

Toiseksi , muista vatkaamisen ja sekoittamisen ero.Vatkaa sokeri munien ja voin kanssa tasaiseksi ja ilmavaksi, ja jauhot sekoitetaan vain varovasti, jotta taikinaan ei pääse ilmaa.

Kolmanneksi , kiinnitä huomiota happamuudensäätöaineen tai ruokasoodan viimeinen käyttöpäivä ja säilytysolosuhteet.Vanhentuneet tai väärin säilytetyt ainesosat voivat pilata leivonnaiset täysin.Muista tarkistaa niiden toimivuus ennen käyttöä.

Neljänneksi , noudata tarkasti reseptin ohjeita, erityisesti vatkaus- ja sekoitusaikojen osalta.Jokaisella vaiheella on oma merkityksensä taikinan halutun koostumuksen ja rakenteen saavuttamisessa.

Viidenneksi , noudata tiukasti reseptiä äläkä korvaa ainesosia.Voi, margariini tai ghee, sokeri ja tomusokeri – jokaisella näistä ainesosista on ainutlaatuisia ominaisuuksia, jotka vaikuttavat leivonnaisten koostumukseen.

Kuudes , kaikkien ainesosien on oltava huoneenlämpöisiä, tai taikina voi irrota ennen uuniin menoa.

Seitsemäs , valmistele leivontamuoto kunnolla.Liika öljy seinämillä voi johtaa tummiin palaneisiin reunoihin.

Kahdeksanneksi , käytä oikean kokoista muotia.Liian pieni tai liian suuri muotti pilaa tuotteen rakenteen ja maun.

Yhdeksäs , noudata paistolämpötilaa äläkä paista useita tuotteita samanaikaisesti, jotta ne eivät putoa.

Q-kymmenes , älä avaa uunin luukkua liian aikaisin, jotta paistaminen ei häiriinny.

Kahdeksastoista , älä pidä taukoa taikinan vaivaamisen ja paistamisen välillä, sillä taikina voi laskeutua nopeasti.

Q-kahdestoista , käytä vain hyväksi havaittuja reseptejä hyvämaineisista lähteistä välttyäksesi pettymyksiltä.

Muista, että täydellisten kuppikakkujen valmistamiseksi sinun on noudatettava tiukasti kaikkia suosituksia äläkä tee virheitä prosessin kaikissa vaiheissa.Vain silloin voit nauttia tämän ihanan leivonnaisen jumalallisesta mausta ja herkästä rakenteesta!