KotiKotitalousvinkitÄlä heitä vanhoja pankkikorttejasi pois: 10 hyödyllistä lifehackia kotiin ja autoon

Muovikortteja, kuten vanhoja pankki-, alennus- tai kerhokortteja, pidetään usein turhana roskana, joka pitää hävittää.Todellisuudessa näille pienille muoviesineille voi kuitenkin löytyä erittäin hyödyllisiä käyttötarkoituksia kotona ja kotitaloudessa.

Tässä on 10 luovaa ideaa, joiden avulla voit käyttää ei-toivottuja kortteja hyödyksesi ja muuttaa ne käteviksi ja toimiviksi esineiksi.

Ensinnäkin muovikortista voi tulla talviaikaan todellinen taikasauva, joka toimii kaapimena jään ja lumen poistamiseen auton ikkunoista.Sitä ei tarvitse edes muokata millään tavalla – ota vain kortti ja ala puhdistaa pintaa.Vaikka tämä menetelmä ei sovi kaikkein vaikeimpiin tapauksiin, se auttaa sinua varmasti useammin kuin kerran talven aikana.

Toiseksi korttia voidaan käyttää akvaariolasin puhdistuskaapimena.Kiinnitä tätä varten paperiliitin ruostumattomasta materiaalista (esim. muovista tai alumiinista) valmistettuun pitkään kahvaan ja kiinnitä muovikortti siihen.Tämän rakenteen avulla akvaariolasi voidaan puhdistaa helposti ja turvallisesti sakasta ja liasta.

Kolmanneksi, jos sinulla on rikkinäinen tai puuttuva lastan , muovikortti voi toimia korvaavana.Lisäksi sen pyöristetty kulma on ihanteellinen siistin sauman muodostamiseen silikonitiivistettä levitettäessä.

Neljänneksi, muovikorttia voidaan käyttää ratkaisemaan monivuotinen ongelma, joka liittyy kuulokkeiden sotkeutumiseen.Tee tätä varten kaksi pientä pitkulaista syvennystä kortin leveille sivuille – ja voila, kuulokkeiden pidike on valmis!

Viidenneksi kortista voi tulla kätevä johtojen pidike työpaikalla.Tätä varten rei’itä kortin toiseen reunaan viisi reikää rei’ittäjällä ja lämmitä kortin toista päätä sytyttimellä ja taivuta se niin, että taivutus tarttuu pöytälevyyn.Näin saat muutamassa minuutissa siistin johtojen järjestelijän.

Kuudenneksi voit tehdä koukun tai pyyhepidikkeen muovikortista ja kiinnittää sen oikealle korkeudelle itsekierteittävillä ruuveilla tai kaksipuolisella teipillä.Tällainen yksinkertainen ratkaisu pitää kylpyhuoneesi siistinä.

Seitsemänneksi, muovikortti sopii erinomaisesti jääkauhaksi , joka auttaa siirtämään kuutiot nopeasti ja helposti jäämuotista.

Kahdeksanneksi, kortin viistetty kulma on kätevä seinien ja kattojen rappauksen ja kitin tasoittamiseen tai kattojen tasoittamiseen.Käsiä ei tarvitse enää liata!

Yhdeksänneksi, muovikortteja voidaan käyttää lastoina maalin , liiman tai muiden nestemäisten koostumusten sekoittamiseen, jos sinulla ei ole tavallisia työkaluja käsillä.

Kymmenes, ota muovikortti mukaan piknikille – se on kätevä puulastu kattilan tai nuotion sytyttämiseen, jos mitään sopivaa ei ole käsillä.

Kuten näet, tavallisesta muovikortista voi tulla todella monikäyttöinen työkalu, jos osoitat hieman kekseliäisyyttä ja mielikuvitusta.Käytä näitä yksinkertaisia hakkereita löytääksesi käyttöä tarpeettomille korteille ja muuttaaksesi ne joksikin todella hyödylliseksi!