KotiKotitalousvinkitMiten muuten kokeneet emännät käyttävät vahapaperia: 8 vinkkiä kotiin ja kotitalouteen

Vahapaperi eli parafiinipaperi, kuten sitä myös kutsutaan, on hämmästyttävä materiaali, joka on kätevä paitsi leivonnassa, myös kotona.Katsotaanpa 8 tapaa käyttää tätä ihmeellistä materiaalia.

Ensinnäkin, vahapaperia voidaan käyttää avoimen viinipullon korkkaamiseen.Kääri korkki vain usealla paperikerroksella – ja se voidaan helposti työntää takaisin.

Toiseksi, vahapaperiarkit ovat loistavia suojaavat jääkaapin hyllyjä lialta ja tahroilta.Ne on helppo vaihtaa tarpeen mukaan.

Kolmanneksi vahapaperi auttaa korjaamaan rikkoutuneen vetoketjun.Sinun tarvitsee vain hieroa piikkejä paperilla, jotta niiden pito juoksupyörässä palautuu.

Neljänneksi, voit käyttää vahapaperia kelmun sijasta, jotta juusto pysyy tuoreena jääkaapissa.Se päästää ilman läpi, mutta estää vieraiden hajujen tunkeutumisen.

Viidenneksi tämän materiaalin avulla on helppo pelastaa valokuvat , jos niiden päälle valuu vahingossa nestettä.Kun valokuva asetetaan nopeasti paperin päälle, kosteus imeytyy eikä kuva muutu.

Kuudenneksi voit tehdä vahapaperista improvisoidun suppilon ruoan kaatamista tai kaatamista varten.Rullaa arkki kartion muotoiseksi – tippaakaan ei roisku!

Seitsemänneksi, jos keittiössäsi ei ole leivontapusseja , voit korvata ne helposti vahapaperilla.Rullaa arkki vain kokoon ja tee pieni viilto kerman puristamiseksi ulos.

Kahdeksanneksi, kromatut hanat ja sekoittimet voidaan kiillottaa täydelliseen kiiltoon tällä paperilla.Pyyhi pinnat vain kevyesti niillä.

Kuten huomaat, vahapaperi on todella monipuolinen materiaali, josta on hyötyä monissa eri tilanteissa.Kokeile käyttää näitä flyygeleitä, etkä varmasti kadu toisen rullan ostamista!