KotiKotitalousvinkitMilloin imuria ei saa käyttää: Näissä 3 tilanteessa voit pilata laitteen

Milloin imuria ei saa käyttää: Näissä 3 tilanteessa voit pilata laitteen

Korkean teknologian aikakaudella olemme tottuneet luottamaan nykyaikaisiin laitteisiin, jotka helpottavat elämäämme.Joskus vanhanaikaiset hyvät menetelmät ovat kuitenkin aivan yhtä tehokkaita ja joissakin tapauksissa jopa parempia.

Kodin siivouksessa tavallinen luuta voi olla tietyissä tilanteissa korvaamaton apulainen.Tässä ovat tilanteet, joita kannattaa välttää imuria käytettäessä:

Ensinnäkin kotikarvojen leikkaamisen jälkeen lattialle jää paljon hienoja hiuksia, jotka voivat tukkia imurin ja heikentää sen tehokkuutta.Tämän ongelman välttämiseksi ja suodattimien purkamiseen ja puhdistamiseen kuluvan ajan tuhlaamisen välttämiseksi on parempi käyttää vanhanaikaista kunnon luuta.

Toiseksi, jos sinulla on rikkinäisiä lasiesineitä , on parasta olla käyttämättä imuria sirpaleiden keräämiseen.Terävät reunat voivat vaurioittaa letkua tai pölypussia, mikä johtaa kalliisiin korjauksiin tai jopa uuden laitteen ostoon.Tällaisissa tapauksissa on suositeltavaa käyttää luutaa ja pölykauhaa.

Kolmanneksi taloa kunnostettaessa tai rakennettaessa syntyy hienojakoista rakennuspölyä, joka voi nopeasti tukkia imurin ja laskeutua tiiviiksi kerrokseksi laitteen sisälle.Tällaisissa tapauksissa on suositeltavaa käyttää joko erikoistunutta rakennusalan imuria tai luuta ja harjaa.

Kaikista nykyaikaisten imureiden eduista huolimatta joissakin tilanteissa vanhat menetelmät, kuten luudan ja pölylavan käyttö, ovat edelleen suositeltavampia.Niiden avulla voit välttää kalliiden laitteiden vahingoittumisen ja säästää aikaa niiden purkamiseen ja puhdistamiseen.