KotiKotitalousvinkitEpätavallisia tapoja käyttää muovipusseja kotona: 7 vinkkiä kokeneilta emänniltä

Monilla meistä on tapana heittää vanhat muovipussit pois, koska niille ei löydy enää käyttöä kotona.Tämä ei kuitenkaan ole järkevin ratkaisu.Itse asiassa näitä pusseja voi halutessaan käyttää yhä uudelleen ja uudelleen, ja vieläpä hyvin erikoisella tavalla.Luovuuden ja kekseliäisyyden ansiosta tavallisista muovipusseista tulee käteviä ja tarpeellisia asioita kotiin.

Kokeneet kotiäidit ovat jo pitkään arvostaneet polyeteenin hyödyllisiä ominaisuuksia ja keksineet paljon mielenkiintoisia lifehackeja.Nyt jaamme kanssasi muutamia ideoita vanhojen pussien uudelleenkäyttöön – ehkä jokin niistä tulee sinullekin tarpeeseen!

Ensinnäkin voit tehdä pusseista laatikoiden jakajia työpöytiin ja lipastoihin.Taita pussi auki, aseta se laatikkoon ja kiinnitä sivut teipillä.Näin laatikossa olevat tavarat eivät sekoitu keskenään.

Toiseksi, pusseista voi tulla alkuperäisiä taskuja tavaroille.Esimerkiksi teippaamalla ne kaapin oveen voit laittaa pusseihin käsineet, huivit ja sukat.

Kolmanneksi tällaisesta pussista tulee erinomainen keittiöesiliina ja se suojaa vaatteita ruoanlaiton tai siivouksen aikana.Tätä tarkoitusta varten riittää, että tehdään reiät käsiä varten ja laitetaan pussi etupuolelle.Ja jotta tämä ’esiliina’ ei pääse liukumaan pois, solmi se vyötärölle.

Neljänneksi, voit käyttää tällaisia pusseja käsineiden sijasta, kun puhdistat tai työskentelet maan kanssa maaseudulla.Laita ne vain käsiisi, kiinnitä ne ranteesi päälle, ja voit ryhtyä työhön – kätesi pysyvät puhtaina.

Viidenneksi, polyeteenipusseja voidaan käyttää täyteaineina – niitä voidaan laittaa patjojen tai tyynyjen sisään antamaan lisää pehmeyttä.

Kuudenneksi, vanhoja polyeteenipusseja voidaan menestyksekkäästi käyttää pitämään kasvit lämpiminä ja suojaamaan niitä yöpakkasilta.Peittäkää yksinkertaisesti pensaat, taimiruukut tai muut viljelykasvit, jotka ovat herkkiä alhaiselle ilman lämpötilalle.Kun pussi asetetaan suoraan kasvin päälle ja peittää rungon, oksat ja lehdet, saadaan aikaan minikasvihuoneilmiö.

Seitsemänneksi muovipusseista tulee helposti improvisoituja suojia , joita voidaan käyttää suojaamaan harjat kuivumiselta korjausten aikana.