KotiKäyttötarkoituksetÄlä kaada ylijäämäviiniä pois: 8 käyttötarkoitusta kotona ja keittiössä

Älä kaada ylijäämäviiniä pois: 8 käyttötarkoitusta kotona ja keittiössä

Avattua viinijätettä kaadetaan usein tiskialtaaseen, koska uskotaan, ettei siitä ole enää hyötyä.Tämä ei kuitenkaan ole läheskään totta! Jopa valutetulle viinille voi löytyä yllättäviä käyttötarkoituksia kotitaloudessa monien ongelmien ratkaisemiseksi.

Tässä artikkelissa tarkastelemme 8 tapaa käyttää viiniä muuhun kuin käyttötarkoitukseensa – siivoukseen, kauneudenhoitoon, ruoanlaittoon ja jopa lannoitteeksi.Osoittautuu, että avattu viinipullo ei olekaan harmituksen aihe, vaan apuri kotitöissä!

Ensinnäkin viinissä marinoidusta lihasta tulee mureampaa ja terveellisempää.

Toiseksi, viinipakkaus auttaa mustelmia ja ruhjeita paranemaan nopeammin.

Kolmanneksi, kompostin päälle kaadettu viinijäännös on erinomaista lannoitetta kasveille.

Neljänneksi, viini sopii hedelmien ja vihannesten pesuun – se tappaa haitalliset bakteerit.

Viidenneksi, veteen laimennettu valkoviini auttaa hankaamaan lasia ja peilejä kiiltäväksi.

Kuudenneksi, betoniin valunut öljy puhdistuu helposti viinillä.

Seitsemänneksi, maustettu punaviini houkuttelee ja tuhoaa ärsyttävät hedelmäkärpäset.

Kahdeksanneksi, sitä voidaan kaataa jäämuottiin ja pakastaa, jotta sitä voidaan myöhemmin lisätä kastikkeisiin.

Nyt tiedät siis, miten moniin käyttötarkoituksiin ylijäämäviiniä voidaan käyttää kotona.Tämä alkoholijuoma osoittautuu yllättävän hyödylliseksi! Enää ei tarvitse kaataa avattua viiniä lavuaariin – sitä voi käyttää siivoukseen, ruoanlaittoon, kauneudenhoitoon ja terveyteen koko perheelle!