KotiVinkit vaatteiden hoitoonPusero ei veny pesun aikana: muista nämä vaatteiden hoitoon liittyvät ominaisuudet

Kaikki emännät eivät osaa pestä puseroa nopeasti ja oikein, jotta vaatteet eivät muuta muotoaan.Tässä on jotain, mitä kannattaa miettiä! Neuleiden oikea hoito pesussa säilyttää niiden houkuttelevan ulkonäön ja pidentää niiden käyttöikää.Tässä ovat ominaisuudet, joihin sinun on kiinnitettävä huomiota!

Neulevaatteet vaativat erityistä huolellisuutta pesussa, jotta niiden muoto ja ulkonäkö säilyisivät.Liian tiheä pesu voi aiheuttaa niiden muodon menettämisen ja ulkonäön pilaantumisen.Tämä voidaan kuitenkin välttää noudattamalla neljää tärkeää sääntöä puseroita ja muita neulevaatteita pestessä.

Sääntö #1 : Neuleet on suositeltavaa kääntää nurinpäin ennen pesua.Tämä auttaa säilyttämään vaatteen värin ja estää sen nukkaantumisen.Tätä sääntöä sovelletaan myös joihinkin muihin kankaisiin, kuten denimiin.

Sääntö #2 : Kun peset tummia neuloksia, voit käyttää merisuolaa.Tämä menetelmä estää tuotetta menettämästä väriään.Lisäksi suola pehmentää vettä, mikä on suotuisaa neuleen kunnon kannalta.Riittää, että pesukoneen rumpuun lisätään yksi teelusikallinen suolaa.Suola auttaa myös poistamaan epämiellyttäviä hajuja ja joitakin tahroja.

Sääntö #3 : Kun käytät pyykinpesuaineita , on tärkeää käyttää maltillisesti.Liian suuri määrä hoitoainetta saattaa haalistuttaa neulevaatteita, ja liian pieni määrä – tekee siitä tehottoman.On myös otettava huomioon huuhteluaineen mahdollinen kumulatiivinen vaikutus, joka ilmenee useiden pesujen jälkeen.

Sääntö #4 : neuleet – herkkä ja oikukas materiaali, joten se tulisi pestä erillään tavaroista, joissa on vetoketjuja, nappeja tai muita elementtejä, jotka voivat vahingoittaa sitä.

Näiden yksinkertaisten sääntöjen noudattaminen auttaa välttämään muodon menettämiseen, haalistumiseen ja muihin vahinkoihin liittyvät ongelmat.Muista, että neuleesi pitävät sinut tyytyväisenä pitkään, jos kohtelet niitä pesussa huolellisesti!