KotiKotitalousvinkitMiten tehdä taimikuppeja sanomalehdestä: kätevä hakkerointi kokeneilta puutarhureilta

Perheen budjetin säästäminen – tärkeä tehtävä jokaiselle kotiäidille.Tämä pätee erityisesti kevätkaudella, kun he alkavat istuttaa taimia.Sen sijaan, että käyttäisit rahaa erikoisruukkujen ostamiseen kaupasta, voit tehdä ne itse improvisoiduista materiaaleista.

Esimerkiksi vanhat sanomalehdet ja vähän jauhoja ja vettä niiden sitomiseksi yhteen ovat erinomaisia.Tällaisista aineksista saadaan tukevia paperikuppeja, jotka ovat kuitenkin täysin turvallisia maaperälle ja kasveille.Käydään läpi askel askeleelta, miten tehdään budjettiystävällisiä ja ympäristöystävällisiä ruukkuja.

Vaihe 1 -Valmistetaan jauhoista ja vedestä liisteritaikina.Sekoita 3 teelusikallista jauhoja ja sama määrä vettä.Saat paksun massan.

Vaihe 2 – Ota sanomalehtiarkki, kierrä se tyhjän muovipullon tai putken ympärille ja kiinnitä kerrokset ’jauholiimalla’.

Vaihe 3 – Lisää vielä muutama kerros sanomalehteä samalla tavalla, tehden 3-4 kierrosta paperia.Poista sitten pullo ja anna rullan kuivua vuorokauden ajan.

Vaihe 4 – leikkaa kuivunut rulla 9-10 cm:n korkuisiksi lieriöiksi.Nämä ovat valmiita taimiruukkuja.Jotta ne olisivat valmiita kylvöä varten, ne voidaan asettaa lokeroon, täyttää mullalla ja kastella runsaasti.

Vaihe 5 – Kun istutat kasveja, aseta ne paperiastian kanssa multaan.Paperi tulee lopulta ylikansoittamaan maaperän.

Nämä sanomalehtiruukut ovat hyvä budjetti- ja ympäristöystävällinen vaihtoehto taimien kasvattamiseen.Ne hajoavat täysin maaperässä vahingoittamatta sitä.Kokeile sitä!