KotiKeittiön niksitÄlä kiirehdi heittämään kahvinpuruja pois: 5 tilannetta, joissa ne ovat korvaamattomia

Kahvinporot heitetään yleensä pois, mutta ne ovat itse asiassa erittäin hyödyllinen ja monipuolinen tuote.Jätteiden kierrättämisen trendi ympäristön suojelemiseksi on kasvattamassa suosiotaan ympäri maailmaa.Yksi tällainen jäte on käytetty kahvi, jota voidaan käyttää uudelleen monin tavoin.

Kotona kahvinporoista voi olla hyötyä myös sen hyödyllisten ominaisuuksien vuoksi.Sillä voidaan korvata kalliita kodin ja kehonhoitotuotteita.Kahvinporot soveltuvat esimerkiksi erinomaisesti ilman raikastamiseen, kasvien ravitsemiseen, ihon kuorintaan ja keittiövälineiden puhdistamiseen rasvasta.Kokeneet kotiäidit ovat vakuuttuneita siitä, että käytetyn kahvin kierrättäminen on hyvä tapa säästää rahaa ja auttaa ympäristöä.

Ensinnäkin kahvinpurut ovat hyviä luonnollisena ilmanraikastajana.On suositeltavaa sijoittaa se avoimiin astioihin tai pusseihin eri puolille taloa – pesualtaan alle, kaappeihin, jääkaappiin.Kahvinporojen ansiosta voit päästä eroon kenkien epämiellyttävistä hajuista ja antaa sisätiloille tuoksua, jos laitat sen maljakkoon kukkien kanssa.

Toiseksi käytetty kahvi on erinomainen lannoite huonekasveille , sillä se sisältää hyödyllisiä hivenaineita.Se tulisi kuivata ja lisätä multaan tai käyttää kasteluun liuoksella.

Kolmanneksi, kofeiinin ansiosta kahvinporot sävyttävät ja nuorentavat ihoa.Siitä voidaan tehdä kuorintoja, naamioita ja muita kosmeettisia tuotteita ihon kunnon parantamiseksi.

Neljänneksi, jauhoja voidaan lisätä, kun valmistetaan tuoksukynttilöitä, saippuoita , kääritään lahjoja – se antaa niille miellyttävän kahvin tuoksun.

Viidenneksi kuivahiekkaa voidaan sen hankaavien ominaisuuksien ansiosta käyttää yhdessä pesuaineen kanssa rasvan tai palaneen ruoan nopeaan poistamiseen laitteista tai muista keittiövälineistä.Se on ympäristöystävällinen tapa puhdistaa.