KotiMielenkiintoinenMiten ovelat kotiäidit puhdistavat mikroaaltouunin kotikonsteilla: yksinkertaiset ohjeet

Nykyaikainen keittiökone – mikroaaltouuni — löytyy lähes jokaisesta kodista.Ilman uunin käyttöä tänään ei voi tehdä ilman paitsi jokapäiväisen ruoan valmistusta, mutta myös kotitalouksien muffinssien ja piirakoiden leivontaa.Mikroaaltouuni voi lämmittää ruokaa 40 sekunnissa, mikä on erittäin tärkeää, varsinkin aamulla, kun ihmiset kiirehtivät töihin jokainen minuutti lasketaan.

Samalla on hyvä tietää, että mikroaaltouuni vaatii tiettyjen käyttösääntöjen noudattamista.Nämä säännöt ovat alkeellisia, eikä niiden noudattamisen pitäisi olla vaikeaa:

Sääntö #1 : Mikroaaltouunia ei saa laittaa lähelle lämmityslaitteita.

Sääntö #2 : Uunia ei saa jättää auringonvaloon.

Sääntö nro 3 : Jääkaappi ei kestä mikroaaltouunin naapuruutta.

Sääntö nro 4 : Laitteessa lämmitettävän ruoan painon on oltava yli kaksisataa grammaa.

Miten puhdistaa rasva ja noki mikroaaltouunista?

Mikroaaltouunin päivittäinen hoito on myös melko yksinkertaista: uunin seinät on suotavaa pyyhkiä jokaisen kypsennyksen jälkeen.On myös ajoittain tarpeen suorittaa «yleinen» puhdistus.Ja mitä puhdistaa mikroaaltouunin sisällä, jos se on hyvin likainen? Katsotaanpa askel askeleelta ohjeita:

VAIHE 1 : Ennen mikroaaltouunin puhdistamista höyrytä kaikki seinämiin kuivuneet ruokajäämät ja rasva, jotka ovat asettuneet seinämiin.Laita uuniin lasillinen vettä, laita siihen pala sitruunankuorta ja kytke laite päälle täydellä teholla muutamaksi minuutiksi.

VAIHE 2 : Odota, kunnes vesi on kiehunut lähes kokonaan.Uunin seinämille muodostuva höyry helpottaa puhdistusta huomattavasti, ja sitruunankuori auttaa poistamaan epämiellyttävät hajut.

VAIHE 3 : Anna mikroaaltouunin kuivua ja toista höyrystys, jos rasvaa on paljon ja se on tarttunut voimakkaasti uunin seinämiin.

VAIHE 4 : Pyyhi sen jälkeen uunin sisäpuoli kostealla liinalla.