KotiKotitalousvinkitPumpulipuikkojen piilevät hyödyt: 5 korvaamatonta kotitalouden käyttötapaa

Pumpulipuikkojen piilevät hyödyt: 5 korvaamatonta kotitalouden käyttötapaa

Monet meistä ovat tottuneet käyttämään vanupuikkoja väärin – työntämään ne syvälle korviin yrittäessään puhdistaa korvakäytäviä.Mutta tämä voi itse asiassa johtaa vakaviin kuulo-ongelmiin! On aika kumota myytti, jonka mukaan vanupuikot ovat vain korvahygieniaan.

Itse asiassa ne ovat monikäyttöisiä ja voivat olla käteviä monissa tilanteissa – korujen puhdistamisesta jumissa olevan vetoketjun pelastamiseen.Nämä korvaamattomat apurit voivat puhaltaa uuden elämän vanhoihin kenkiin, sytyttää itsepäisen kynttilän ja siistiä suosikkivehkeesi.

Ensinnäkin voit poistaa naarmut kengistä levittämällä liuotinta vaurioituneelle alueelle.

Toiseksi, niitä on kätevä käyttää matalan kynttilän kynttilöiden sytyttämiseen – tuo vain palava tikku lähelle.

Kolmanneksi, vanupuikko auttaa, jos vaatteiden vetoketju on jumissa – käytä sitä ongelmakohdan öljyämiseen.

Neljänneksi, niitä voidaan käyttää antamaan kiiltoa koruille – pyyhi osat varovasti puhdistuksen jälkeen.

Viidenneksi, ne sopivat erinomaisesti vempaimien puhdistamiseen – kannettavat tietokoneet, näppäimistöt.Liota vanupuikko alkoholiin ja pyyhi se pois.

Pumpulipuikot eivät siis ole vain hygieniaväline, vaan myös kotitalouden apuri! Käytä niitä viisaasti saadaksesi niistä kaiken irti.