KotiSiivousvinkitPuhdista ikkunat nopeasti ja ilman raitoja: muutama niksi osaavilta emänniltä

Puhdista ikkunat nopeasti ja ilman raitoja: muutama niksi osaavilta emänniltä

Kevätsiivous – se on olennainen osa kotitöitä, ja yksi tärkeimmistä tehtävistä – puhdistaa ikkunat pitkän talven jälkeen.Näyttäisi siltä, että mikään ei ole monimutkaista, mutta täydellisen tuloksen saavuttamiseksi ilman raitoja ja hikeä, sinun on tiedettävä muutamia hyödyllisiä temppuja.

Ensiksi, ennen ikkunoiden puhdistamista, sinun tulisi poistaa verhot ja verhot verhotangoista.Tämä mahdollistaa esteettömän pääsyn koko lasipinnalle.

Toiseksi, jotta lasi voidaan puhdistaa tehokkaasti ilman raitoja tai tahroja, on tarpeen valita pesuaine oikein.Valittavana on useita vaihtoehtoja:

• Vaihtoehto 1.Suolaliuos: 1-2 rkl.lusikallista suolaa litraa lämmintä vettä kohti.
  • Vaihtoehto 2.Pöytäetikka: kaksi ruokalusikallista etikkaa litraa vettä kohti.
  • Vaihtoehto 3.Hammasjauhe: yksi ruokalusikallinen jauhetta.
  • Vaihtoehto 4.Perunatärkkelys: yksi ruokalusikallinen jauhetta litraa vettä kohti.
  • Kolmanneksi, kun epäpuhtaudet on poistettu perusteellisesti valitulla pesuaineella, on siirryttävä viimeiseen vaiheeseen – lasin kiillotus.Tätä varten otetaan kuiva pehmeä kangas ja kiillotetaan pinta pyörivin liikkein ylhäältä alaspäin, jolloin saavutetaan täydellinen kiilto.Toista liikkeitä, kunnes saavutat halutun tuloksen.

Neljänneksi, laadukas kiillotusaine ei ainoastaan anna ikkunoillesi säteilevää kiiltoa, vaan auttaa niitä myös hylkimään sadepisaroita tulevaisuudessa.

Noudattamalla näitä yksinkertaisia vinkkejä ja käyttämällä kohtuuhintaisia pesuaineita voit siis puhdistaa kotisi ikkunat nopeasti ja helposti saavuttaen täydellisen lopputuloksen ilman raitoja tai tahroja.