KotiSiivousvinkitNäin puhdistat suihkuviemärin nopeasti: muista tämä yksinkertainen vaiheittainen ohje

Tukkeutuneet kylpyhuoneen viemärin reiät – tunnettu ongelma, joka voi aiheuttaa paljon vaivaa ja vakavia seurauksia, jos siihen ei puututa nopeasti.

Sinun ei kuitenkaan pitäisi heti turvautua myrkyllisiin kemikaaleihin, jotka eivät ole vain haitallisia ympäristölle, vaan voivat myös vahingoittaa viemärijärjestelmää.Tukosten poistamiseen on olemassa turvallisia ja tehokkaita luonnollisia menetelmiä.

Ensinnäkin poista seisova vesi kylpyammeesta tai suihkusta niin paljon kuin mahdollista käyttämällä syöksytorvea tai ämpäriä.Näin pääset helpommin käsiksi viemäriaukkoon ja voit poistaa tukoksen tehokkaammin.

Toiseksi poista tyhjennysaukon irrotettavat osat, kuten tulpat, kannet ja ritilät.Puhdista ne huolellisesti kertyneistä hiuksista, roskista ja kosmetiikkatuotteista harjalla tai pinseteillä.

Kolmanneksi , kokeile juoksuttaa vettä nähdäksesi, onko tukos poistunut esipuhdistuksen jälkeen.Jos vesi valuu edelleen hitaasti tai ei valu lainkaan, siirry seuraavaan vaiheeseen.

Neljänneksi , valmista kotitekoinen puhdistusaine: sekoita puoli kupillista ruokasoodaa ja neljänneskupillinen ruokasuolaa.Kaada saatu seos viemäriin yhdessä kupillisen lämpimän etikan kanssa.

Viidenneksi , kun olet aktiivisesti vaahtoillut ja päästänyt kaasua, jätä liuos 15-20 minuutiksi syvälle vaikuttamaan.Huuhtele sitten tyhjennysaukkoa runsaasti kuumalla vedellä 30 sekunnin ajan.

Kuudenneksi , jos tukosta ei päästä eroon, menettely on toistettava tai käytettävä mekaanisia keinoja, kuten mäntää tai erityistä köysitankoa.

Tyhjennysaukkojen säännöllinen ennaltaehkäisevä puhdistus estää tukkeutumisen ja varmistaa saniteettilaitteiden moitteettoman toiminnan.Turvallisten luonnonlääkkeiden, kuten ruokasoodan, suolan ja etikan seoksen, käyttö on erinomainen vaihtoehto aggressiivisille kemikaaleille.Viemäreiden oikea-aikainen huolto ei ainoastaan pidä kylpyhuoneesi puhtaana ja viihtyisänä, vaan säästää sinut myös kalliilta viemäriverkoston korjauksilta!