KotiKotitalousvinkitÄlä koskaan pakasta näitä elintarvikkeita: ruoka pilaantuu ja heitetään pois

Älä koskaan pakasta näitä elintarvikkeita: ruoka pilaantuu ja heitetään pois

Ruoan ja valmisruokien pakastaminen – loistava tapa säästää aikaa ja pidentää niiden säilyvyyttä.Kaikki elintarvikkeet eivät kuitenkaan sovellu pakastettaviksi, ja jotkin niistä voivat pilaantua tai menettää makunsa.

Tästä julkaisusta opit, mitä elintarvikkeita ja valmisruokia ei saa pakastaa pakastimessa.

Ensinnäkään maitotuotteita , kuten jogurttia, smetanaa, majoneesia, maitoa ja pehmeitä juustoja, ei saa pakastaa.Ne saattavat kerrostua ja menettää makua ja rakennetta sulatuksen jälkeen.

Toiseksi, ei ole suositeltavaa pakastaa valmisruokia , jotka sisältävät pastaa, hyytelöä, liivatetta, korppujauhoja, majoneesia, jogurttia, smetanaa, bryndzaa tai pehmeitä juustoja, eikä maito- ja juustokeittoja.Ne menettävät rakenteensa ja makunsa sulatuksen jälkeen.

Kolmanneksi, kalaa ja lihaa ei voi pakastaa uudelleen sen jälkeen, kun ne on sulatettu.Niissä voi lisääntyä bakteereja, jotka voivat olla terveydelle vaarallisia.

Neljänneksi ei pidä pakastaa runsaasti kosteutta sisältäviä vihanneksia , kuten kesäkurpitsaa, kurkkua, tomaattia, perunaa ja munakoisoa.Kun ne sulatetaan, ne menettävät rakenteensa ja muuttuvat vetisiksi.

Viidenneksi, ei ole suositeltavaa pakastaa suuria ja mehukkaita hedelmiä , kuten omenoita, meloneja ja vesimeloneja.Niistä voi tulla sulatuksen jälkeen muusia.

Kuudenneksi, lehtivihanneksia , kuten salaatteja, rucolaa ja valkokaalin lehtiä, ei pidä pakastaa.Ne menettävät tuoreutensa ja nuutuvat sulatuksen jälkeen.

Näitä vinkkejä noudattamalla voit välttää ruoan pilaantumisen ja säilyttää sen maun pakastettaessa.Muista, että pakastaminen – on erinomainen tapa pidentää elintarvikkeiden säilyvyyttä, mutta kaikki elintarvikkeet eivät sovellu tähän prosessiin.Ole varovainen ja noudata ohjeita, jotta suosikkiruokasi pysyvät tuoreina ja maukkaina.