KotiKodin kukoistusÄlä heitä vanhoja pyyhkeitä pois: 10 tehokasta tapaa käyttää niitä kotona ja...

Älä heitä vanhoja pyyhkeitä pois: 10 tehokasta tapaa käyttää niitä kotona ja keittiössä

Ajan myötä jopa laadukkaimmat pyyhkeet menettävät pehmeytensä ja kuluvat käytöstä.Älä kuitenkaan kiirehdi heittämään niitä pois! Tässä artikkelissa tarkastelemme 10 nerokasta ideaa vanhojen pyyhkeiden uudelleenkäyttöön.

Ensinnäkin, voit tehdä hienoja siivousliinoja riekaleisista pyyhkeistä.Leikkaa pyyhkeet vain pieniksi neliöiksi – täydelliset imukykyiset liinat lattioiden moppaamiseen ja pölyjen pyyhkimiseen ovat valmiina!

Toiseksi, vanhat pyyhkeet toimivat loistavana tyynyjen ja poufien täytteenä.Leikkaa kangas hienoksi ja käytä synteponin vaihtoehtona, kun ompelet tai verhoilet uudelleen pehmustettuja huonekaluja.

Kolmanneksi, jos perheessä on vauvoja, tee imukykyisiä ruokalappuja kuluneista pyyhkeistä sen sijaan, että ostaisit uusia.Taloudellinen ratkaisu ongelmaan!

Neljänneksi, osoittakaa mielikuvitusta ja tehkää omaperäinen kylpyhuonematto vanhojen pyyhkeiden tähteistä.Kudo nauhat palmikoiksi, ompele eri halkaisijaltaan olevia ympyröitä – siitä tulee sisustuksen tyylikäs korostusdetalji.

Viidenneksi, luovat tyypit voivat kierrättää kauniin printtipyyhkeen laukuksi rannalle tai jokapäiväisiin ostoksiin.Tarvitaan vain kangaskynät, lanka ja neula.

Kuudenneksi, jos pyyhe on tarpeeksi paksu, tee siitä keittiökäsineet sisustuksen sävyyn.Ota vain valmiit uunikintaat malliksi.

Seitsemänneksi, yllätä asuinkumppanisi ja vieraasi omaperäisillä kylpyhuonetossuilla , jotka on ommeltu pehmeästä vanhasta pyyhkeestä.Ja emännät olkoot kateellisia!

Kahdeksanneksi, älä osta silityslaudan suojusta – tee se itse suuresta tarpeettomasta pyyhkeestä, johon on kirjailtu nimikirjaimet.Siitä tulee tyylikäs ja käytännöllinen.

Yhdeksänneksi, tee lemmikkisi onnelliseksi uusilla layetteillä , jotka on valmistettu 2 ommellusta pyyhkeestä, joiden sisällä on pehmeä täyte.Tai tee köyden purulelu kissanpennuille ja pennuille.

Kymmenenneksi, leikkaamalla pyyhkeet pitkiksi suikaleiksi voit kutoa mielenkiintoisia mattoja hienoihin muotoihin mihin tahansa huoneeseen talossa.Antakaa mielikuvituksenne valloilleen!

Kuten huomaat, voit löytää monia hyödyllisiä ja luovia käyttötarkoituksia tarpeettomille pyyhkeille.Osoita hieman luovuutta, niin saat vanhoista tavaroista jotain hyödyllistä ja kaunista!