KotiKäyttötarkoituksetÄlä heitä pois tarpeettomia jäämuotteja: 8 pakollista käyttötarkoitusta kotiin ja keittiöön

Usein kotitaloudessamme on näennäisen hyödyttömiä pikkuesineitä, joita emme käytä kovin usein.Hyvä esimerkki tästä lähestymistavasta ovat tavalliset muoviset jäämuotit.Niiden avulla voit luoda paljon käytännöllisiä ja hyödyllisiä asioita kotiin ja datsalle.

Pienellä mielikuvituksella jopa mitättömimmätkin esineet voivat kuitenkin saada toisen elämän ja muuttua todella hyödyllisiksi.Tässä julkaisussa paljastamme 8 omaperäistä ideaa, joiden avulla voit tarkastella jäämuotteja aivan uudella tavalla.

Ensinnäkin voit tehdä miniatyyrimuotteja savesta, sementistä tehtyihin käsitöihin, paperimassasta tai jopa kotitekoisia kynttilöitä tarjottimesta.Kaada vain halutut materiaalit kennoihin ja odota, että ne jähmettyvät.

Toiseksi lokerosta voidaan tehdä lintujen ruokinta.Täytä lokerot linnunruoalla, poraa reiät kulmiin, kiinnitä köysi ja ripusta se puihin.

Kolmanneksi jääpaletti sopii erinomaisesti maalipaletiksi ja muiksi taidemateriaaleiksi.Lokerot sopivat täydellisesti eri värien sijoittamiseen.Ja kun suojaat kaiken elintarvikekalvolla, voit säilyttää maaleja pitkään.

Neljänneksi, käyttämällä lokeroa voit luoda tyylikkään ja omaperäisen LED-lamppuvalon.Poraa kennoihin reikiä, taita tarjotin U:n muotoon ja peitä avoimet osat leikkuualustan paloilla – sinulla on valmis lampunvarjostin!

Viidenneksi lokero auttaa järjestämään pienten pukukorujen säilytyksen pitämällä sormukset, korvakorut ja rintakorut järjestyksessä.Useita lokeroita voidaan asettaa päällekkäin ja peittää kannella.

Kuudenneksi voit käyttää lokeroa mausteyrttien pakastamiseen pidemmäksi aikaa myöhempää käyttöä varten ruoanlaitossa.Pilko yrtit, aseta ne kennoihin, kaada niiden päälle vettä tai öljyä ja laita ne pakastimeen.

Seitsemänneksi, kun sinulla on tarjotin, voit luoda mielenkiintoisen keinotekoisten kasvien koristeellisen näytön.Kiinnitä mokkapaloja tiiviisti kennoihin, kehystä ne ja ripusta ne seinälle.

Kahdeksanneksi, jääpalalevy on kätevä myös käsitöiden harrastajille.Sen lokerot ovat ihanteellisia säilytysastioita ompelutarvikkeille , helmille, nauhoille ja muille pienille esineille.

Kuten näet, yksinkertaisella ja tavallisella jääpalalokerolla voi itse asiassa olla valtava käyttöpotentiaali monissa eri kotitaloustilanteissa.Yritä toteuttaa edellä esitetyt ideat, ja näennäisen tarpeettomasta esineestä tulee sinulle todellinen löytö!