KotiMielenkiintoinenVessanpöntöstäsi tulee taas valkoinen: kokeile näitä 3 edullista puhdistusainetta

Hyvin hoidettu, kiiltävä vessanpönttö on jokaisen kotiäidin ylpeys.Säännöllisestäkin puhdistuksesta huolimatta wc-kulhon sisäpuolelle voi kuitenkin muodostua ikäviä keltaisia jäämiä, joita voi olla vaikea poistaa tavanomaisilla pesuaineilla.

Mutta älä huoli – on olemassa todistettuja tapoja ja korjaustoimenpiteitä, jotka auttavat palauttamaan saniteettitavarat pysyvästi alkuperäiseen valkoisuuteensa.

Ensinnäkin, älä unohda edullista ja ympäristöystävällistä ruokasoodaa.Kosteuta ongelma-alueet, ripottele jauhe päälle ja jätä yön yli.Aamulla sinun tarvitsee vain huuhdella ruokasooda ja vessanpönttösi on säihkyvän puhdas.

Toiseksi tavallinen etikka on suuri apu.Perinteisen puhdistuksen jälkeen kostuta paperipyyhe etikalla ja levitä se tiukasti keltaisiin tahroihin.Jätä ’kompressi’ päälle koko yöksi ja huuhtele vessanpönttö aamulla.

Kolmanneksi, tavallinen sooda tekee tepposet plakin torjumiseksi.Sen sisältämän sitruunahapon ansiosta juoma poistaa turvallisesti ja tehokkaasti kaikki tahrat.Samoin kuin yllä olevissa neuvoissa, ’levitä’ soodaa keltaisiin tahroihin ja anna sen vaikuttaa muutaman tunnin ajan.

Neljänneksi, käytä valkaisuainetta sisältäviä puhdistusaineita säännöllisesti – se estää uusien kerrostumien syntymisen.

Puhdas, kiiltävä wc-allas ei ole vain silmää miellyttävä, vaan se myös pitää kylpyhuoneesi hygieenisenä.Noudattamalla näitä yksinkertaisia ohjeita unohdat keltaisten raitojen ongelman lopullisesti.Kokeile erilaisia luonnollisia korjaustoimenpiteitä, säästä rahaa ja nauti täydellisestä puhtaudesta!