KotiKeittiön niksitYksinkertaisesta pannusta tulee tarttumaton: suola, silava ja kookosöljy auttavat

Onko sinulla vanha paistinpannu, joka tarttuu ruokaan paistettaessa? Vai ostitko uuden edullisen mallin, joka myös osoittautui tarttumattomaksi? Älä kiirehdi heittämään tällaisia keittoastioita pois! Kerromme sinulle 3 tehokasta tapaa muuttaa tavallinen paistinpannu tarttumattomaksi muutamassa minuutissa.

Tarvitset vain työkaluja, joita jokaisella kotiäidillä on keittiössään.Käyttämällä näitä yksinkertaisia vinkkejä voit valmistaa lempiruokia ilman, että ne voivat palaa tai tarttua kiinni!

Ensinnäkin suola auttaa.Tarttumaton pinnoite voidaan tehdä mihin tahansa paistinpannuun suolalla, ruokasoodalla ja kasviöljyllä.Puhdista pannu ensin perusteellisesti liasta ruokasoodalla.Kaada sitten suolaa pannun päälle ja laita se kovalle lämmölle 5 minuutiksi – suola imee itseensä kaikki epäpuhtaudet.Kun olet poistanut suolan, voitele pohja öljyllä ja kuumenna, kunnes se on kevyesti savuava.Saat tarttumattoman paistinpannun, jota ei voi pestä astianpesukoneessa tai pesuaineella.

Toiseksi, käytä laardia.Pese edullinen tarttumaton paistinpannu, pyyhi se puhtaaksi, kuumenna se ja voitele se paksulla kerroksella silavaa.Anna sen imeytyä 6-7 tuntia tai aamuun asti, ja pese se sitten erikoisaineella.Tästä tulee erinomainen tarttumaton keittoastia.

Kolmanneksi lisätään kookosöljy.Ruostumattomasta teräksestä valmistetuilla pannuilla kookosöljy- ja suolamenetelmä toimii.Voitele lämmitetty pannu öljyllä, levitä se tasaisesti pohjalle.Ripottele suolaa koko pinnalle ja kiillota paperilla.Ylimääräinen öljy ja suola poistuvat ja seinämiin muodostuu tarttumaton kerros.