KotiMielenkiintoinenTunkkaisesta leivästä tulee taas tuoretta: muista nämä 3 tehokasta tapaa käsitellä sitä

Leipä – on peruselintarvike, joka on läsnä lähes jokaisessa pöydässä.Ei kuitenkaan ole harvinaista, että leipä vanhenee ja menettää pehmeytensä ja makunsa.

Tällaisessa tilanteessa monilla ihmisillä on taipumus heittää kuivattu leipä pois tai käyttää sitä korppujauhojen valmistukseen.On kuitenkin olemassa yksinkertaisia ja tehokkaita tapoja palauttaa leivälle sen alkuperäinen pehmeys ja tuoreus säilyttäen samalla sen maun.

Ensinnäkin yksi nopeimmista ja tehokkaimmista menetelmistä on käyttää mikroaaltouunia.Liota paperipyyhe veteen, väännä ylimääräinen vesi pois ja kääri leipä kokonaan siihen.Aseta sitten kääritty leipä mikroaaltouuniin ja kuumenna 10 sekunnin ajan.Ota sitten leipä pois ja poista pyyhe – kuihtuneista viipaleista tulee taas pehmeitä ja raikkaita.

Toiseksi , voit käyttää uunia.Esilämmitä uuni 150 asteeseen, kääri leipäleipä tiiviisti alumiinifolioon ja aseta se esilämmitettyyn uuniin.Pienelle leivälle riittää 5 minuuttia, kun taas kokonainen leipä kestää noin 20 minuuttia.Kun leipä on valmis, ota se pois uunista ja anna sen jäähtyä poistamatta foliota.

Kolmanneksi on epätavallinen mutta tehokas tapa pehmentää leipää selleriä käyttämällä.Tämä menetelmä sopii erityisesti viipaloidulle leivälle.Aseta sellerinvarsi leipäpussiin, kääri se tiukasti ja laita se jääkaappiin yöksi.Tänä aikana selleri luovuttaa kosteuttaan leipään, jolloin siitä tulee pehmeää ja herkullista.

Yksinkertaisten ja edullisten menetelmien avulla voit siis helposti palauttaa tuoreuden ja pehmeyden jopa kaikkein vanhanaikaisimpaankin leipään.Käytitpä sitten mikroaaltouunia, uunia tai epätavallista sellerimenetelmää, voit pidentää leivän säilyvyyttä ja välttää turhaa tuhlausta.