KotiMielenkiintoinenSuojaa epäonnelta ja onnettomuudelta: mitä kasveja pahalta silmältä istuttavat kokeneet kotiäidit

Muinaisista ajoista lähtien kasveilla on ollut tärkeä rooli paitsi koristetarkoituksiin myös symboleina, amuletteina ja talismaaneina.Joillakin kukilla on erityinen energia, ja kansanuskomusten mukaan ne voivat houkutella hyvää onnea ja suojella taloa kielteisiltä vaikutuksilta.

Siksi kasvien valinta talon lähellä sijaitsevaan kukkapenkkiin on erityisen tärkeää, ja siitä voi tulla eräänlainen talismaani koko perheelle.

Ensinnäkin samettikasvit symboloivat lapsen voimaa, vanhempien kotia ja äidinrakkautta.Nuoret tytöt ovat perinteisesti kutoneet niitä seppeleiksi ja yhdistäneet ne rakkauteen.Uskomusten mukaan talon lähelle istutetut sametit auttavat rakastavaisia olemaan unohtamatta tietä sinne.Lisäksi näitä kirkkaanvärisiä kukkia pidettiin amulettina, joka suojelee taloa pahoilta hengiltä ja pahalta silmältä.

Toiseksi , myös yksi tällaisista maagisista kasveista on malva.Tämä kukka symboloi viisautta, uskoa, toivoa ja rakkautta kotimaata kohtaan.Uskomusten mukaan esi-isien sielut voivat asettua malvaan, mikä antaa suojaa talolle ja sen asukkaille.Aikaisemmin malvaa istutettiin aitojen varrelle estämään pahoja aikeita omaavia ihmisiä pääsemästä sisään.Lisäksi uskottiin, että jos ihminen ottaa malvan kukkia mukaansa matkalle, hän palaa varmasti kotiin.

Kolmanneksi, periwinkle on huomaamattomasta ulkonäöstään huolimatta rakkauden symboli.Sitä käytetään häävaunujen koristeluun, seppeleisiin ja istutetaan talon ulkopuolelle.Legendat kertovat, että periwinklen viisi terälehteä edustavat onnellisen perhe-elämän viittä takuuta: kauneutta, hellyyttä, muistia, harmoniaa ja uskollisuutta.Pihlaja pystyy myös suojelemaan perhettä kirouksilta, tuhoamaan loitsuja ja vahvistamaan avioliittoa.

Neljänneksi piparminttua pidetään kasvina, joka karkottaa pahoja henkiä ja houkuttelee menestystä ja vaurautta.Aiemmin sitä pidettiin usein rahan vieressä ja sitä kuljetettiin suitsutusrasioissa.Esi-isät uskoivat, että pihalla oleva piparminttutuoksu pitää noitia, velhoja ja ihmisiä, jotka halusivat tehdä pahaa, loitolla.

Huomaa, että talon lähellä sijaitsevan kukkapenkin kasvien valinnalla on syvä symbolinen merkitys, ja siitä voi tulla eräänlainen talismaani, joka houkuttelee hyvää onnea, suojaa kielteisiltä vaikutuksilta ja vahvistaa perhesiteitä.Malva, sametti, periwinkle ja minttu – nämä eivät ole vain koristeellisia kukkia, vaan todellisia amuletteja, jotka ovat täynnä syviä kansanperinteitä ja uskomuksia.Ympäröimällä kotisi näillä maagisilla kasveilla luot itsellesi ja perheellesi harmonian, rakkauden ja suojelun ilmapiirin.