KotiMielenkiintoinenPaprikat kasvavat isoiksi ja kauniiksi: lisää yksi näistä 5 terveellisestä lisäravinteesta

Paprikan taimien kasvattaminen vaatii erityistä huomiota ja asiantuntevaa hoitoa, jossa oikeanlaisella lannoituksella on ratkaiseva merkitys.Se antaa nuorille kasveille tarvittavat ravinteet terveen kasvun ja kehityksen kannalta.

Neuvostoaikana käytettiin laajalti erilaisia lannoitusmenetelmiä, jotka ovat osoittautuneet hyväksi ja säilyttäneet merkityksensä tähän päivään asti.Näillä luonnollisilla ja tehokkailla menetelmillä saadaan vahvoja taimia ilman kemiallisia lannoitteita.

Kokeile ensinnäkin hiivalannoitetta, joka sisältää runsaasti B-vitamiineja, typpeä ja fosforia.Laimenna 10 grammaa puristettua hiivaa 5 litraan lämmintä vettä sokerilla, kaada 1 rkl.lusikallinen sokeria ja anna hautua pari tuntia, jonka jälkeen kastele taimet kerran 2-3 viikon välein.

Toiseksi valmistetaan infuusio vihreistä lannoitesideraateista, kuten nokkosista, sinapista tai sinapista.Ne rikastuttavat taimia typellä ja muilla ravinteilla.Täytä sideraatit vedellä, anna niiden imeytyä muutaman päivän ajan ja laimenna sitten liuos vedellä (1:10) ja käytä sitä kasteluun.

Kolmanneksi puutuhka on erinomainen kaliumin, magnesiumin ja kalsiumin lähde.Sitä voidaan levittää suoraan maahan tai valmistaa vesiliuos (1 kupillinen tuhkaa 10 litraa vettä kohti) taimien kastelua varten.

Neljänneksi , käytä orgaanisia lannoitteita, kuten veteen laimennettua kanankakkaa tai lehmänlantaa.Ne molemmat rikastuttavat maaperää ravinteilla ja parantavat sen rakennetta.Levitä niitä enintään kerran kuukaudessa, jotta vältät liiallisen typen käytön.

Viidenneksi käytä moniravinteista mineraalilannoitetta, joka sisältää kaliumia, typpeä ja fosforia.Näitä Neuvostoliitossa kehitettyjä yleislannoitteita saa mistä tahansa puutarhamyymälästä.Levitä niitä pakkauksen ohjeiden mukaisesti, yleensä kerran 2-3 viikossa.

Nämä Neuvostoliitossa käytetyt, aikojen saatossa testatut ruokintamenetelmät ovat edelleen ajankohtaisia.Ne tarjoavat puutarhureille luonnollisia ja tehokkaita tapoja antaa paprikan taimille kaikki niiden tarvitsemat ravinteet.Eri lannoitteiden oikea vuorottelu auttaa luomaan ihanteelliset olosuhteet taimien terveelle kasvulle ja kehitykselle, mikä vaikuttaa myöhemmin niiden satoon ja hedelmien laatuun.