KotiMielenkiintoinenTulppaanit yllättävät kukinnoillaan: lisää tätä ammoniumnitraattiliuoksen lannoitetta

Tulppaanit ovat varhain keväällä ensimmäisiä kukkia, jotka kukkivat kirkkailla nupuillaan ja ilahduttavat silmää pitkän talven jälkeen.

Jos olet istuttanut tulppaanit syksyllä, on tärkeää ruokkia niitä kunnolla, jotta ne kukkivat rehevästi ja pitkään.Oikea-aikainen ja oikea lannoitus – avain tulppaanien terveyteen ja kauneuteen.

Ensinnäkin tulppaanit on lannoitettava heti, kun ensimmäiset versot versovat.Aktiivisen kasvun aikana kasvit tarvitsevat typpilannoitusta.Puutarhurit suosittelevat tähän tarkoitukseen ammoniumnitraattia, koska tulppaanit omaksuvat sitä hyvin myös alhaisissa lämpötiloissa.Liuoksen valmistamiseksi on liuotettava 40 grammaa ammoniumnitraattia 10 litraan vettä ja kasteltava nuoret versot saadulla liuoksella.

Toiseksi kasvukauden päättymisen ja silmujen ilmestymisen jälkeen tarvitaan myös lannoitusta.Tällä kertaa voit valmistaa härkäpapuliuoksen suhteessa 1:30 (yksi osa härkäpapua 30 osaa vettä kohti).Jokaista 10 litraa liuosta kohti lisätään 30 grammaa superfosfaattia ja kaliumsulfaattia.

Kolmanneksi ei pidä unohtaa ruokintaa tulppaanien kukinnan aikana.Tänä aikana on suositeltavaa käyttää kaliumnitraattia liuottamalla 15 grammaa ainetta 10 litraan vettä.

Kun noudatat tulppaanien oikea-aikaista ja oikeaa ruokintaa koskevia yksinkertaisia sääntöjä, voit kasvattaa todella kauniita ja kirkkaita kukkia.Muista, että lannoitus on tarpeen kasvien kasvun ja kehityksen eri vaiheissa, ja käytä suositeltua lannoitetta ja sen osuuksia.Ponnistuksesi palkitaan upeilla tulppaaneilla, jotka koristavat kotiasi ja puutarhaasi!