KotiMielenkiintoinenMonet emännät istuttavat tomaatteja edelleen väärin: muista nämä 4 kultaista sääntöä

Tomaattien kasvattaminen on toimintaa, joka vaatii jonkin verran tietoa ja kokemusta.Jopa kokeneet puutarhurit tekevät joskus virheitä, jotka voivat johtaa sadon menetykseen.

Jotta voit tarjota itsellesi maukkaita ja mehukkaita tomaatteja kesällä, on tarpeen noudattaa tiettyjä agrotekniikan sääntöjä ja välttää yleisiä virheitä.Tässä artikkelissa tarkastelemme tomaattien kasvattamisen tärkeimpiä näkökohtia ja analysoimme tyypillisiä virheitä, jotka voivat mitätöidä kaikki puutarhurin ponnistelut.

Ensinnäkin sinun on valittava oikea tomaattilajike, joka sopii alueellesi ja sopii makumieltymyksiisi.Siementen hankkimisen jälkeen on tarpeen valmistella taimet turveruukkuihin, pitää ne optimaalisessa, noin 18 asteen lämpötilassa ja antaa riittävästi valoa.

Toiseksi , kun istutetaan taimia avomaalle, on tärkeää valita aurinkoinen paikka, joka on suojassa voimakkailta tuulilta.Tomaatit ovat hyvin lämpöä rakastavia, joten ne tulisi istuttaa vasta, kun maa on lämmennyt.Kastelu on tehtävä lämpimällä, maltillisella vedellä.

Kolmanneksi on tarpeen seurata tarkasti kasvien tilaa ja lannoittaa ajoissa.Tomaatit reagoivat myönteisesti orgaanisiin lannoitteisiin, mutta liiallinen typpilannoitteiden käyttö voi vaikuttaa haitallisesti satoon.

Neljänneksi tomaatinviljelyssä suurimmat virheet liittyvät siihen, että agronomisia vaatimuksia ei noudateta.Älä istuta taimia lämmittämättömään maahan, älä kastele kylmällä vedellä tai käytä liikaa rikkakasvien torjunta-aineita.Jälkimmäiset voivat aiheuttaa kemiallisia palovammoja ja kitukasvuisuutta sekä lehtilaikkuja.

Muista, että tomaattien suuren sadon saamiseksi on noudatettava agrotekniikan perussääntöjä ja vältettävä yleisiä virheitä.Lämpötilajärjestelyjen noudattaminen, asianmukainen kastelu, ruokinta ja tuholaisten torjunta takaavat kasvien terveen kasvun ja kehityksen.Muista, että tomaatit ovat hyvin herkkiä kemikaaleille, joten vältä rikkakasvien torjunta-aineiden ja torjunta-aineiden liiallista käyttöä.