KotiMielenkiintoinenKurkkusato yllättää sinut iloisesti: muista taimien istuttamisen perussäännöt

Kurkkusato yllättää sinut iloisesti: muista taimien istuttamisen perussäännöt

Kevät on luonnon heräämisen aikaa talven jälkeen, jolloin puutarhureilla ja puutarhureilla on kiire aloittaa kylvöt.Yksi tärkeimmistä lämpimänä vuodenaikana viljeltävistä viljelykasveista on kurkku.Nämä rapeat ja mehukkaat hedelmät ovat monien ihmisten kesäisen ruokavalion olennainen osa.

Runsaan sadon saamiseksi on kuitenkin määriteltävä kylvön ajoitus oikein ja luotava tarvittavat olosuhteet kasvien kasvulle ja kehitykselle.Tässä artikkelissa tarkastelemme kurkkujen viljelyn tärkeimpiä näkökohtia sekä jaamme hyödyllisiä vinkkejä onnistuneeseen kauteen.

Ensinnäkin , kurkku on lämpöä rakastava viljelykasvi, sen kasvulle ja kehitykselle sopiva lämpötila on 14 ja 30 celsiusasteen välillä.Paras kuukausi kurkkujen kylvämiselle on huhtikuun loppu ja toukokuu, kun lämpötila on tasaisen lämmin ja suotuisa.

Toiseksi , jotta kurkut itävät, maaperän on lämmetä 10-12 celsiusasteeseen.Samaan aikaan yleinen lämpötila yöllä ei saisi olla alle 10 celsiusastetta, ja päivällä – alle 16 celsiusastetta.Kurkkujen aikainen kylvö alhaisemmissa lämpötiloissa tai niiden jyrkät vaihtelut voivat johtaa siihen, että kurkut yksinkertaisesti mätänevät maahan tai niiden itäminen kestää hyvin kauan – jopa 20 päivää.

Kolmanneksi kurkun siementen itävyys riippuu maaperän lämpötilasta.Noin 20 asteen lämpötilassa ne itävät 14 päivässä, 25 asteen lämpötilassa 10-12 päivässä ja 30 asteen lämpötilassa 7-10 päivässä.

Neljänneksi kurkkujen kylvöä varten olisi valittava sopiva aurinkoinen paikka, joka on suojassa kylmiltä tuulilta.Kurkkuja voi istuttaa sänkyihin, joissa edellisenä vuonna kasvoi kaalia, perunaa, sipulia, tomaattia, paprikaa tai porkkanaa, mutta vältä alueita, joilla on viljelty kurpitsoja.

Nyt tiedät, että saadaksesi runsaan kurkkusadon sinun on noudatettava muutamia tärkeitä sääntöjä: kylvä siemenet optimaaliseen aikaan suotuisassa lämpötilassa, valitse sopiva aurinkoinen paikka, valmistele hedelmällinen maaperä ja luo olosuhteet kasvien kasvulle ja kehitykselle.