KotiKäyttötarkoituksetMiksi sinun ei pitäisi heittää pois sitruunankuorta: 7 hyödyllistä käyttötarkoitusta kotona ja...

Miksi sinun ei pitäisi heittää pois sitruunankuorta: 7 hyödyllistä käyttötarkoitusta kotona ja keittiössä

Ainutlaatuinen maku ja rikas koostumus tekevät sitruunasta ja erityisesti sen kuoresta universaalin apurin kodin puhtauden ja järjestyksen ylläpitämisessä.Tällä aurinkoisella hedelmällä on todella valtava potentiaali, joka ulottuu kauas keittiön ulkopuolelle.

Sitruunankuorella on hämmästyttäviä puhdistus-, desinfiointi- ja makuaineominaisuuksia, joita voidaan käyttää moniin kotitaloustarkoituksiin.Sitkeän lian poistamisesta epämiellyttävien hajujen torjumiseen – tässä artikkelissa löydät 7 vaikuttavaa lifehackia, joiden avulla voit hyödyntää sitruunoiden voimaa.

Ensinnäkin, unohda paha haju käsissäsi kalan puhdistamisen tai mausteisten ruokien valmistamisen jälkeen.Jos hierot sitruunankuorta kämmeniin ja peset kädet vedellä ja saippualla, tämä ongelma poistuu.

Toiseksi, älä anna bakteerien lisääntyä leikkuulaudoilla.Voit desinfioida ne hieromalla laudat antibakteeriseen sitruunahappoon liotetulla tuoreella kuorella ja antamalla niiden olla muutaman minuutin ajan ennen perusteellista huuhtelua.

Kolmanneksi, jos unohdat pestä raastimen ajoissa ja sen pinnalle on kuivunut ruokajäämiä , älä masennu.Hiero raastinta sitruunankuoren sisäpuolella, niin epäpuhtaudet irtoavat helposti.

Neljänneksi, luo yleispuhdistusaine luonnollisista ainesosista.Sekoita valkoviinietikkaa, vettä ja sitruunankuorta lasipurkissa, hauduta kahden viikon ajan, siivilöi ja laimenna vedellä.

Viidenneksi, sitruunankuori auttaa poistamaan kalkkia vedenkeittimen sisältä.Keitä vain vettä, jossa on muutama kuorisuikale, odota tunti, valuta ja huuhtele kattila.

Kuudenneksi, täytä talo raikkaalla sitrushedelmien tuoksulla sijoittamalla viipaloituja sitruunankuoripaloja ympäri huoneita.Kun ne kuivuvat, vaihda ne uusiin, jotta tuoksu säilyy.

Seitsemänneksi palauta kylpyammeen tai lavuaarin koskematon kiilto ruokasoodalla ja sitruunankuorella.Ripottele ruokasoodaa pinnalle ja pyyhi sitten kuoren sisäpuolella.Jäljelle jää vain huuhtelu.

Sitruunankuori – on todella monipuolinen keino, joka voi helpottaa kotitöitä huomattavasti ja luoda raikkaan ja puhtaan ilmapiirin kotiisi.Käyttämällä vinkkejämme ja niksejämme voit unohtaa kalliit kemialliset puhdistusaineet ja siirtyä käyttämään turvallisia, luonnollisia ainesosia.Kaiken pitäminen täydellisessä järjestyksessä on helpompaa, ja kotisi täyttyy ihastuttavasta sitruksen tuoksusta!