KotiKeittiön niksitMiksi kokeneet emännät kaatavat ruokasoodaa altaaseen: tapa päästä eroon tahroista nopeasti

Monet kotiäidit eivät ymmärrä, kuinka hyödyllisiä kotitalousominaisuuksissa on hiilihappopitoisia juomia, pitäen niitä hyödyttöminä tai jopa haitallisina.Samalla sooda voi auttaa tiettyjen kotitalousongelmien ratkaisemisessa.

Esimerkiksi ruokasooda on osoittautunut erittäin tehokkaaksi vaatteiden ja tekstiilien maitotahroja vastaan.Nämä rasvaiset, ongelmallisilta ja mahdottomilta tuntuvat tahrat poistuvat lähes jälkiä jättämättä ruokasoodalle altistumisen jälkeen, mitä ei tapahdu perinteisillä pesuaineilla.

Ensinnäkin, jos tahra on kooltaan pieni, sinun tarvitsee vain kostuttaa sitä varovasti hiilihappojuomalla, hieroa hieman kankaan pilaantunutta osaa ja lähettää asia sitten pesuun.

Toiseksi, jos kyseessä ovat suuret maitotahrat , koko vaate on liotettava juomassa noin 10-15 minuuttia ja pestävä sen jälkeen tavalliseen tapaan.Sooda imeytyy hyvin kankaaseen ja kirjaimellisesti ’pesee’ maitotahrat puhtaiksi.

Kuten huomaat, terveydellisistä huolenaiheista huolimatta hiilihappopitoiset juomat voivat olla suureksi avuksi kotona ja pelastaa lempiesineesi tahroilta.Huomioi!