KotiKeittiön niksitMiten erotat kymmenen keltuaista valkuaisista 10 sekunnissa: tarvitset yksinkertaisen pullon

Leivontaan ja konditoriatyöhön mieltyneet kotiäidit joutuvat usein kohtaamaan tarpeen erottaa munat valkuaisiin ja keltuaisiin.Tämä voi olla vaikea tehtävä.

Yleisin tapa tehdä tämä on käyttää ruokalusikkaa.Ohut keltuainen kuori kuitenkin vahingoittuu helposti, koska muna liukuu jatkuvasti lusikasta, ja se pitää ottaa uudelleen kiinni.

Kymmenen keltuaisen irrottaminen helpottuu huomattavasti 0,5 litran tavallinen muovipullo voi auttaa.

Ohjeet:.

• Kierrä pullon korkki irti ja tuo kaula munakuppiin,.
  • purista pulloa, jolloin ilma vapautuu sisältä.
  • Tuo pullon reuna nopeasti keltuaista vasten.
  • löysää otettasi äkillisesti, mutta ei kokonaan, jotta pullo ei putoa.
  • Näin voit kerätä kaikki keltuaiset pulloon varovasti ja säilyttää ne, kunnes käytät niitä leivonnassa tai jälkiruoissa.Tämä helpottaa munien erottelua.