KotiKodin kukoistusIkkunat kiiltävät taas hurjasti: kokeneet kotiäidit neuvovat glyseriiniliuosta

Ikkunat kiiltävät taas hurjasti: kokeneet kotiäidit neuvovat glyseriiniliuosta

Puhtaat ja kiiltävät ikkunat ovat jokaisen kotiäidin unelma.Ikkunoiden puhdistaminen on kuitenkin usein työlästä ja hankalaa.Lisäksi katupöly ja sateen jäljet vievät nopeasti ikkunan kiillon, ja pian joudut toistamaan toimenpiteen.

Mutta ei ole syytä epätoivoon! On olemassa yksinkertainen keino, joka paitsi säästää aikaa ja vaivaa, myös pitää ikkunasi täydellisen puhtaina pitkään.

Ensinnäkin ikkunoiden normaalin puhdistuksen jälkeen on tarpeen suorittaa lisäkäsittely erikoisliuoksella.Sen valmistamiseen tarvitaan vain kaksi saatavilla olevaa ainesosaa.

Sekoita toiseksi yksi ruokalusikallinen hiustenhoitoainetta ja yksi ruokalusikallinen glyseriiniä.Sekoita koko seos hyvin homogeeniseksi.

Kolmanneksi levitä valmistettua liuosta puhdistettuun lasipintaan ja levitä se tasaisesti koko alueelle.

Neljänneksi, käsittelyn jälkeen poista tuotteen jäämät varovasti pehmeällä, kuivalla liinalla pyyhkimällä lasia pyörivin liikkein.

Viidenneksi, kuivumisen jälkeen lasiin muodostuu näkymätön suojakalvo , joka estää pölyn ja lian laskeutumisen ikkunoihin.

Tämän yksinkertaisen mutta tehokkaan menetelmän ansiosta voit unohtaa usein toistuvan ikkunanpesun.Tätä menetelmää kokeilleet kotiäidit sanovat, että ikkunoiden puhtaus säilyy useita kuukausia.Nyt voit nauttia ikkunoiden täydellisestä ulkonäöstä ilman ylimääräistä vaivaa.Kokeile itse!