KotiMielenkiintoinenHelmipuuro yllättää sinut maullaan: muista nämä 3 tapaa valmistaa se

Helmipuuro yllättää sinut maullaan: muista nämä 3 tapaa valmistaa se

Helmirouhe on todellinen helmi kotimaisen keittiön aarreaittaan.Tämä korvaamaton tuote pysyi vuosikymmeniä varjossa, koska sen mauttomasta mausta ja pitkästä kypsennysajasta oli vääriä stereotypioita.

Itse asiassa helmiäisdumppingilla on kuitenkin todella rikas potentiaali, jonka kokeneet kokit voivat avata.Yksinkertaisten salaisuuksien ja temppujen avulla tästä murekkeesta voidaan tehdä todellinen herkku, ja samalla säästää aikaa ja vaivaa sen valmistuksessa.

Ensinnäkin , lyhentääksesi kypsennysaikaa, turvaudu helmiäiskimpaleen liottamiseen.Täytä se vedellä niin, että neste peittää rouheet 2-3 sormen korkeudelta, ja jätä se vähintään 4 tunniksi tai paremmin yön yli.Ennen kypsennystä valuta vesi ja kaada perlovkan päälle tuoretta kylmää kiehuvaa vettä.Liotuksen ansiosta se kiehuu vain 50 minuutissa.

Toiseksi , jos ei ole aikaa liottaa, käytä nopeampaa menetelmää.Laita kattila vettä tuleen ja kiehauta.Ripottele perlovka kiehuvaan veteen ja keitä kovalla lämmöllä noin 4 minuuttia.Valuta sitten liemi, kaada kylmää vettä rouheiden päälle ja keitä miedolla lämmöllä.

Kolmanneksi , jotta helmiäiskyhmyistä tulee pehmeitä ja mureita, käytä höyrystämisen ikivanhaa salaisuutta.Kun rouheet on keitetty, peitä kattila kannella ja jätä se 15-20 minuutiksi.Perlovka kyllästyy höyryllä ja siitä tulee uskomattoman pehmeää.

Neljänneksi , anna helmipuurolle ainutlaatuinen maku ja aromi mausteiden, vihannesten tai yrttien avulla.Paahdetut sipulit, kuivattu tilli, persilja ja mausteet tekevät tavallisesta ruoasta todellisen mestariteoksen.

Viidenneksi, jos haluat tehdä puurosta täyteläisemmän ja ravitsevamman, voit lisätä puuroon lihaa, kalaa tai palkokasveja.Tällaisesta puurosta tulee täydellinen lämmin ruokalaji, joka tyydyttää vaativimmankin ruokahalun.

Kun olet saanut selville nämä yksinkertaiset salaisuudet, voit lopullisesti hälventää myytin helmihiutaleista epämiellyttävänä ja tylsänä tuotteena.Sen valmistuksesta tulee nopeaa ja helppoa, ja itse puurosta tulee todellinen herkku, joka miellyttää silmää ja makuhermoja!