KotiMielenkiintoinenKuinka kasvattaa paksua ja rehevää tilliä: joitakin tärkeitä salaisuuksia vihreiden kasvattamiseen

Rehevät, mehukkaat tillivihannekset ovat jokaisen vihannespuutarhurin todellinen ylpeys.Usein tästä tuoksuvasta kulttuurista puuttuu kuitenkin kasvun ja rehevyyden rikkaus.Älä kuitenkaan lannistu, sillä on olemassa hyväksi havaittuja menetelmiä, joiden avulla voit kasvattaa ylellistä tilliä, joka miellyttää silmää ja täyttää ilman ihastuttavalla aromilla.

Oikean lajikkeen valinta, asianmukainen kastelu ja säännöllinen leikkaus ovat avain menestykseen.Katsotaanpa tarkemmin, mihin asioihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota.

Ensinnäkin, kun ostat siemeniä, suosi tillien pensaslajikkeita, kuten ’Kibrai’, ’Alligator’ ja muita.Niille on ominaista rehevä kasvu ja runsas vihreys, toisin kuin säilöntälajikkeille, kuten ’Gribovsky’.

Toiseksi , kiinnitä erityistä huomiota kasteluun.Tilli tarvitsee runsaasti kosteutta säännöllisesti, erityisesti kuumina kesäpäivinä.On suositeltavaa kastella kahdesti päivässä 10 litraa neliömetriä kohti.metriin.Kastelu iltaisin on erityisen tärkeää, koska tämä viherkasvi kasvaa aktiivisesti yöllä.

Kolmanneksi leikkaa tilliä säännöllisesti.Kun vihreät kasvustot ovat 10-15 senttimetrin korkuisia, leikkaa ne pois oksasaksilla.Tämä edistää uusien versojen kasvua ja tekee pensaasta paksumman ja rehevämmän.

Neljänneksi, älä unohda poistaa kukkaversoja, jotka ilmestyvät tilliin hyvissä ajoin.Ne vievät kasvista energiaa ja hidastavat vihannesten kasvua.

Viidenneksi, ruoki tilliäsi joka toinen viikko viherkasveille tarkoitetulla moniravinteisella lannoitteella.Näin se saa tarvitsemansa ravinteet voimakasta kasvua varten.

Kuudes , suojaa tilliä voimakkaalta auringonvalolta luomalla hieman varjoisa ympäristö.Näin estät sitä vetäytymästä ja kellastumasta.

Näitä yksinkertaisia suosituksia noudattamalla voit kasvattaa rehevää, tuoksuvaa tilliä, josta tulee vihannespuutarhasi todellinen koriste.Oikea lajikevalinta, asianmukainen kastelu, oikea-aikainen leikkaaminen ja hoito antavat sinulle mahdollisuuden saada runsaasti vihreitä, jotka miellyttävät silmää ja täyttävät ilman ihastuttavalla tuoksulla.Nauti upeasta tuoreiden yrttien sadosta suoraan sängystäsi!