KotiMielenkiintoinenMiten poistaa epämiellyttävät hajut astianpesukoneesta: kokeneiden emäntien vinkkejä

Astianpesukoneesta tulevat epämiellyttävät hajut voivat merkittävästi heikentää täydellisen puhtaiden astioiden nautintoa.Älä kuitenkaan hermostu, sillä on olemassa useita tehokkaita menetelmiä, joiden avulla pääset eroon tästä ärsyttävästä ongelmasta lopullisesti.

Noudata suosituksiamme, ja astianpesukoneesi huokuu vain miellyttävää raikkauden tuoksua.

Kiinnitä ensinnäkin erityistä huomiota laitteen säännölliseen suodattimen puhdistukseen , sillä sinne kertyy usein ruoanjäämiä ja epäpuhtauksia, jotka aiheuttavat epämiellyttäviä hajuja.Suorita tämä toimenpide vähintään kerran viikossa, jotta laite toimisi optimaalisesti.

Toiseksi tarkista ja puhdista huolellisesti kaikki mahdolliset lian ja ruokajäämien kerääntymisalueet – tiivisteet, kulmat ja muut vaikeasti saavutettavat alueet koneen sisällä.Nämä alueet ovat suotuisia kasvualustoja bakteereille, jotka ovat hajun lähde.

Kolmanneksi, käytä luonnollista ja edullista lääkettä – etikka.Ennen astianpesuohjelman käynnistämistä lisää vain puoli kupillista tätä tuotetta yläosastoon.Etikka ei ainoastaan neutraloi epämiellyttäviä hajuja, vaan myös estää niitä ilmaantumasta uudelleen.

Neljänneksi, älä unohda tarkistaa astianpesukoneen putket.Niihin voi kertyä likaa ja bakteereja, jotka voivat aiheuttaa epämiellyttäviä hajuja.Puhdista putket säännöllisesti erityispuhdistusaineilla.

Suosi neutraaleja tuoksuja, jotta ne eivät ole ristiriidassa pesuaineiden hajujen kanssa.Lisää tuoksuaineita tähän tarkoitukseen varattuihin lokeroihin.

Näitä yksinkertaisia vinkkejä noudattamalla pääset eroon ärsyttävistä epämiellyttävistä hajuista ja voit nauttia raikkaudesta ja puhtaudesta jälleen jokaisen astianpesukerran jälkeen.Käytä hieman aikaa ja vaivaa, ja astianpesukoneesi ilahduttaa sinua täydellisellä hygienialla ja miellyttävällä tuoksulla!