KotiMielenkiintoinenEi vain pyykkiä: 7 hyödyllistä tapaa käyttää pyykinpesuainetta kotona

Ei vain pyykkiä: 7 hyödyllistä tapaa käyttää pyykinpesuainetta kotona

Moni meistä on varmasti kohdannut tilanteen, jossa kotoa loppuu yhtäkkiä jokin siivous- tai pesuaine, eikä uutta ole mahdollista ostaa nopeasti.Ja silloin avuksi voi tulla improvisoituja ainesosia, joita on joka kodissa.

Yksi tällainen yleisavustaja on pyykinpesuaine.Vaikka se ei jostain syystä soveltuisikaan pesuun, sitä voidaan käyttää menestyksekkäästi monien kotitöiden ratkaisemiseen.Se on loistava vaihtoehto erikoisvälineille, kun ne ovat loppuneet tai niitä ei yksinkertaisesti ole käsillä.Selvitetään, missä tilanteissa kodin ympärillä pyykinpesuaine on kätevä.

Ensinnäkin sillä voi hellävaraisesti pestä puupintoja talossa.Hoitoaine ei vahingoita puuta kuten aggressiiviset puhdistusaineet.

Toiseksi, se auttaa pesemään pannun nokea.Jos liotat keittoastiaa hoitoaineella, niin noki poistuu paljon nopeammin.

Kolmanneksi on hyödyllistä käsitellä sillä verhoja, pehmustettuja huonekaluja ja tyynyjä, jotta pääsee eroon pölystä ja epämiellyttävistä hajuista.

Neljänneksi voit käyttää sitä varovasti irrottaa tarrat ja tarrat lasista.Hoitoaine pehmentää liiman, ja tarrat irtoavat jälkiä jättämättä.

Viidenneksi se voi poistaa valkeat vesitahrat hanoista, kaakeleista, suihkuista.Levitä hoitoaine ongelmakohtiin ja anna sen vaikuttaa.

Kuudenneksi, hoitoaine on erinomainen wc:n pahojen hajujen torjuntaan.Lisää sitä vain wc-säiliöön ja vesi tuoksuu hyvältä.

Seitsemänneksi, hoitoaine raikastaa mattoja – se saa nukka kiiltämään ja poistaa hajut.

Huomaa, että tämä monipuolinen työkalu on kätevä monissa tilanteissa ympäri taloa.Kokeile ja tutustu siihen itse!