KotiMielenkiintoinenKaali tuottaa ennennäkemättömän sadon: kirjoita ylös nämä 4 perussääntöä siementen kylvöä varten

Kaali – yksi suosituimmista ja arvokkaimmista vihanneksista, jolla on perinteisesti arvokas paikka dachan tonteilla ja vihannespuutarhoissa.Avain tämän sadon runsaan ja laadukkaan sadon saamiseen on taimien pätevä valmistelu.

Kokeneet puutarhurit ovat keränneet paljon hyödyllisiä vinkkejä ja suosituksia, joita noudattamalla voit kasvattaa vahvoja ja tukevia kasveja, jotka miellyttävät sadollaan.Tässä artikkelissa tarkastelemme yksityiskohtaisesti kaikkia kaalin kylvöprosessin hienouksia taimille ja paljastamme sen asianmukaisen hoidon salaisuudet.

Ensinnäkin on tärkeää määrittää optimaalinen kylvöaika, joka riippuu kaalilajikkeesta ja alueen ilmasto-olosuhteista.Varhaiset lajikkeet kylvetään yleensä parhaiten helmikuun viimeisinä päivinä tai maaliskuun ensimmäisellä vuosikymmenellä, kun taas keskikypsien ja myöhäisten lajikkeiden ihanteellinen kylvöajankohta on maalis-huhtikuu.

Toiseksi on suositeltavaa valmistella siemenet ennen kylvöä niiden itävyyden ja taudinkestävyyden parantamiseksi.Siemeniä liotetaan lämpimässä vedessä useita tunteja, minkä jälkeen ne käsitellään mikroravinteita sisältävällä liuoksella tai heikolla mangaaniliuoksella, huuhdellaan ja kuivataan.

Kolmanneksi terveiden taimien kasvattamiseksi on huolehdittava laadukkaasta maaperästä.Paras vaihtoehto on kevyt, hengittävä ja ravinteikas maasekoitus, jota voi ostaa valmiina tai valmistaa sekoittamalla turvetta, humusta ja hiekkaa suhteessa 2:2:1.Ennen kylvöä maaperä on desinfioitava – kaada kiehuvaa vettä tai heikkoa mangaaniliuosta.

Neljänneksi itse kylvöprosessi olisi suoritettava noin 1 cm:n syvyyteen, jolloin siemenet jaetaan tasaisesti valmiisiin säiliöihin tai laatikoihin, joissa on maata 2-3 cm:n etäisyydellä toisistaan.Sen jälkeen maaperä on kostutettava hieman lämpimällä vedellä sumuttimesta ja tiivistettävä hieman.

Taimien menestyksekästä kehitystä varten on tarpeen luoda optimaaliset olosuhteet.Siemeniä sisältävät astiat olisi peitettävä lasilla tai kalvolla kosteuden ja kasvihuoneilmiön säilyttämiseksi ja sijoitettava lämpimään paikkaan (lämpötilan olisi oltava 18-20 °C).Kun taimet ovat itäneet, lämpötila olisi laskettava 16-18 celsiusasteeseen päivällä ja 8-10 celsiusasteeseen yöllä taimien kovettumiseksi.Älä unohda säännöllistä kastelua, mutta vältä maaperän ylikastelua, ja huolehdi riittävästä valosta.

Noudattamalla näitä yksinkertaisia mutta tehokkaita suosituksia voit kasvattaa menestyksekkäästi vahvoja ja terveitä kaalin versoja! Muista kiinnittää huomiota jokaiseen vivahteeseen valmistelun ja hoidon aikana, ja ponnistuksesi palkitaan satakertaisesti.Rakkaudella ja huolella kasvatettu kaali miellyttää sinua varmasti laadullaan, runsaudellaan ja siitä tulee vihannespuutarhasi todellinen ylpeys!