KotiMielenkiintoinenÄlä heitä ylijääneitä pastoja ja kastikkeita pois: 7 hyödyllistä tapaa käyttää niitä

Ei ole harvinaista, että jääkaappiin jää hyvin pieniä ruoka-annoksia – majoneesin pohja, pari lusikallista jogurttia, ketsuppipisaroita pullon seinämillä.Vaikuttaisi siltä, että mitäpä sillä ei tekisi? Sääli heittää se pois, eikä sitä voi käyttää.Mutta eihän se ole!

Kerrataanpa, miten voit hämmästyttävällä tavalla muuttaa nuo niukat tähteet herkullisiksi ja terveellisiksi ruokalajeiksi.Kävi ilmi, että lisäämällä pari ainesosaa, niistä saa loistavia kastikkeita, kastikkeita ja marinadeja.Näillä yksinkertaisilla ja tehokkailla nikseillä säästät tuotteita ja osoitat kulinaarista mielikuvitustasi.

Tärkeintä on, ettet kiirehdi heittämään pois sinappi-, jogurtti- tai ketsuppitilkkuja sisältäviä purkkeja ja pulloja.Käytä vinkkejämme, ja yllätyt, kuinka monta herkullista ruokaa voit valmistaa kirjaimellisesti tyhjästä!

Ensinnäkin, majoneesi ja jogurtti ovat loistava lisä erilaisiin kastikkeisiin.Tärkeintä on, että tuotteet ovat tuoreita.

Toiseksi ylijääneestä suklaatahnasta voidaan tehdä herkullinen smoothie tai tuleva kotitekoinen jäätelö lisäämällä siihen kuumaa maitoa.

Kolmanneksi, jäljelle jääneestä sinapista , salottisipulista, etikasta ja öljystä saa loistavan salaattikastikkeen.Vispaa vain ainekset yhteen purkissa.

Neljänneksi, hillo täydentää liharuokien makua kauniisti.Sekoita sitä kalakastikkeen ja mausteiden kanssa.

Viidenneksi voit tehdä grillikastiketta soijakastikkeesta, hunajasta ja mausteista ylijääneestä ketsupista.

Kuudenneksi, suolavedessä suolakurkkujen jälkeen auttaa tekemään uuden erän – lisää valkosipulia, tilliä ja tuoreita vihanneksia.

Seitsemänneksi, minimaalinen määrä maapähkinävoita riittää herkulliseen aamiaismuroon maidon kanssa.

Näin ollen jopa tähteet voidaan käyttää hyvään tarkoitukseen olemalla kekseliäs!