KotiKeittiön niksitÄlä heitä vanhoja kattiloita pois: 9 tehokasta tapaa käyttää niitä kotona ja...

Älä heitä vanhoja kattiloita pois: 9 tehokasta tapaa käyttää niitä kotona ja maaseudulla

Varmasti jokaisella kotiäidillä on kaapeissa paljon vanhoja astioita, jotka ovat palvelleet aikansa ja jotka on tuomittu heitetyksi pois.Älä kuitenkaan kiirehdi näistä purkeista eroon! Nuhjuisimmallekin ruukulle tai altaalle voi löytyä arvokasta käyttöä ja se voi palvella vielä monta vuotta.Lisäksi vanhoista astioista voi tehdä omaperäisiä ja toimivia esineitä kotiin tai mökille.Tämä on loistava tapa päivittää sisustusta huomaamattomasti kuluttamatta penniäkään.

Valikoimassamme – yhdeksän ideaa siitä, miten voit hävittää tarpeettomat astiat hyödyllisellä ja mielikuvituksellisella tavalla.Halusitpa sitten tehdä kukkaruukun tai puutarhaveistoksen, houkutella matoja kompostiin tai tehdä valaisimen, aloitteleva askartelijakin voi tehdä kaiken.Lue, inspiroidu ja luo!

Ensinnäkin yksinkertaisin mutta tehokkain vaihtoehto on tehdä ruukusta alkuperäinen kukkaruukku.Maalaa se vain maalilla tai itseliimautuvalla kalvolla ja poraa pohjaan reikiä.

Toiseksi, voit tehdä epätavallisen koristeaidan kukkapenkkien väliin datsalla monivärisistä astian kannesta.Se näyttää upealta! Kannet toimivat myös pyörinä pienoispuutarhakärryille, joissa on kukkia.

Kolmanneksi, suuri emaloitu ruukku tai allas muuttuu omaperäiseksi pesualtaaksi datsan tontilla , jos siihen laitetaan hana.Maalaa ’pesuallas’ sisustuksen sävyyn – siitä tulee vielä parempi kuin ostetusta!

Neljänneksi, rikkinäiset vanhat astiat ovat loistavaa ’kastemadon syöttiä’ kompostiin tai sänkyihin.Ripottele sinne ruoantähteitä, niin madot ryömivät sinne itsestään.

Viidenneksi, ruostumattomasta teräksestä valmistettu ruukku muuttuu hienoksi valaisimeksi , jossa on mielenkiintoinen valokuvio, jos siihen porataan reikiä ja siihen asetetaan hehkulamppu.

Kuudenneksi, jos haluat, voit tehdä jopa tuolin – sinun tarvitsee vain hitsata metallijalat suuren ruukun pohjaan.Epätavallinen ja moderni!

Seitsemänneksi ruukun kannet tulevat vintage-seinäkellon perustaksi.Sinun tarvitsee vain lisätä kellotaulu ja viisarit.

Kahdeksanneksi, tarpeettomien astioiden avulla on helppo tehdä suosittu nykyään alppiliukumäki datsan tontille.Yksinkertaista ja näyttävää!

Yhdeksänneksi, lopuksi, maalattu astia itsestään tulee puutarhan kirkkaita koriste-elementtejä, jos sijoitat ne kukkapenkkeihin, aitoihin, puihin.Se siitä vanhojen asioiden ’uudesta elämästä’!

Kuten huomaatte, ei-toivotuille astioille voi aina löytää arvokasta käyttöä.Joten ennen kuin heität sen pois – mieti sitä!