KotiKäyttötarkoituksetÄlä heitä muovimukeja pois: 8 tapaa käyttää niitä kotona ja maaseudulla

Älä heitä muovimukeja pois: 8 tapaa käyttää niitä kotona ja maaseudulla

Kertakäyttömuovimukit, joita käytämme niin usein, voidaan itse asiassa käyttää uudelleen erittäin tehokkaasti sen sijaan, että ne heitetään heti pois.Suosittelemme sinulle joitakin luovia ideoita niiden epätavanomaiseen käyttöön kotona ja maaseudulla.Ollaan yhdessä kekseliäitä!

Ensinnäkin voit tehdä lintujen ruokinta- ja juoma-astioita ulkona muovimukeista.Niihin tarvitsee vain tehdä pieniä reikiä ja ripustaa ne puihin.

Toiseksi käytetyistä kupeista voi tehdä omaperäisen lahjapaneelin.Liimaamalla ne yhteen ja täyttämällä ne jollakin mielenkiintoisella esineellä saat ihanan yllätyksen, jonka läheiset voivat avata yksitellen esimerkiksi kilpailun aikana.

Kolmanneksi nämä kupit säästävät arvokkaat lasiset joulukuusenkoristeesi rikkoutumasta varastoinnin aikana.Pinoa koristeet vain siististi laatikkoon taitettuihin laseihin.

Neljänneksi, kupit toimivat hyvin taimien kasvatusastioina.Täyttämällä ne mullalla ja istuttamalla siemenet voimme tarjota niille mukavan ympäristön, kunnes ne siirretään sänkyyn.

Viidenneksi nämä kupit toimivat erinomaisina mitta-astioina irtotavaroille keittiössä.On kätevää mitata viljaa, jauhoja, sokeria leivontaan ja ruoanlaittoon.

Kuudenneksi, muovikuppeja voidaan käyttää jäätelömuoteina.Täytä lempijogurtillasi, työnnä tikku sisään, pakasta, ja herkku on valmis!

Seitsemänneksi, kertakäyttömukit sopivat loistavasti improvisoiduksi kauhaksi, jolla voi siivota lemmikkieläinten jälkeen kävelyn aikana.

Kahdeksanneksi, kuppeja voidaan käyttää yksinkertaisten myyräkarkotuslaitteiden tekemiseen vihannespuutarhaan.Kun ne kiinnitetään kaula alaspäin keppiin, ne helisevät tuulessa ja pelottavat tuholaiset pois.