KotiKeittiön niksitRuokailuvälineet kiiltävät taas: 5 helppoa vaihetta lusikoiden, haarukoiden ja veitsien nopeaan puhdistamiseen

Hopeiset ruokailuvälineet lisäävät charmia ja eleganssia mihin tahansa pöytäasetelmaan.Ajan myötä niiden kiiltävä pinta voi kuitenkin himmentyä, jolloin ne menettävät viehättävän ulkonäkönsä.Säännöllinen puhdistus on tarpeen, jotta hopea saa takaisin alkuperäisen kiiltonsa.

Tämä on yksinkertainen toimenpide, joka pitää hopeaesineesi kauniina vuosien ajan.Muutamia yksinkertaisia sääntöjä noudattamalla veitset, haarukat ja lusikat kiiltävät kuin uudet.

Ensinnäkin hopeaesineet on pestävä huolellisesti lämpimällä saippuavedellä ennen puhdistusta.Tämä auttaa poistamaan rasvan ja lian esineiden pinnalta ja valmistelee ne jatkokäsittelyä varten.

Toiseksi, kun laitteet ovat vielä lämpimiä pesun jälkeen, käytä niihin natriumhyposulfiittiliuosta (tiosulfiittia).Tätä valmistetta saa mistä tahansa apteekista.Liuoksen valmistamiseksi sekoitetaan 1 ml hyposulfiittia 3 ml:aan vettä.

Kolmanneksi liota puuvillakiekko valmistetussa liuoksessa ja pyyhi hopeaesineiden pinta sillä.Vaikka hopea olisi pahasti himmentynyt, natriumhyposulfiitti palauttaa sen alkuperäisen kiillon muutamassa sekunnissa.

Neljänneksi, hyposulfiittikäsittelyn jälkeen huuhtele instrumentit huolellisesti vedellä , jotta liuoksen jäämät saadaan pestyä pois, ja pyyhi ne kuiviksi pehmeällä liinalla tai paperipyyhkeellä.

Viidenneksi, hopeaesineiden pitkäaikaista säilytystä varten on suositeltavaa kääriä ne alumiinifolioon.Tämä estää pinnan tummumista ja säilyttää hopean kiillon pitkään.

Seuraamalla näitä yksinkertaisia ohjeita voit pitää hopeiset ruokailuvälineesi virheettömän näköisinä.Säännöllinen puhdistus natriumhyposulfiitilla palauttaa niiden alkuperäisen kiillon, ja asianmukainen säilytys alumiinifoliossa estää hopean haalistumisen.Veitsesi, haarukkasi ja lusikkasi kiiltävät kuin uudet ja tuovat hienostuneisuutta ja viehätystä mihin tahansa kattaukseen! Tarkista itse!