KotiMielenkiintoinenPesukoneesi lakkaa 'pomppimasta': tarkista nämä 6 mahdollista ongelmaa

Pesukoneesi lakkaa ’pomppimasta’: tarkista nämä 6 mahdollista ongelmaa

Pyykinpesukone on jokaisen perheen kodin välttämätön apulainen.Joskus se kuitenkin alkaa ’pomppia’ tai päästää vieraita ääniä, mikä aiheuttaa ahdistusta omistajien keskuudessa.

Suurin osa näistä ongelmista voidaan kuitenkin ratkaista itse ilman asiantuntijoiden apua.Tärkeintä on tunnistaa syy oikein ja osata poistaa se.

Ensinnäkin , jos uusi pesukone ’hyppää’, tarkista, onko kuljetuksessa käytetyt sovitinpultit poistettu.Niiden läsnäolo voi aiheuttaa voimakasta tärinää.

Toiseksi varmista, että kone on vaakasuorassa.Säädä jalat käyttämällä vaakaa koneen tasoittamiseksi epätasaisella lattialla.

Kolmanneksi , kiinnitä huomiota pyykkikuormaan.Sekä liiallinen että riittämätön pyykin määrä rummussa voi aiheuttaa siirtymistä ja tärinää.

Neljänneksi tarkista tyhjennyspumppu tukoksen varalta.Puhdista suodatin roskista ja ongelman pitäisi poistua.

Viidenneksi , jos mikään edellä kuvatuista syistä ei sovellu, koneen sisäiset osat, kuten moottori, iskunvaimentimet tai laakerit, ovat todennäköisesti viallisia.Tässä tapauksessa on parempi kääntyä asiantuntijan puoleen.

Kuudenneksi , koneen asettaminen epävarmalle lattialle, kuten puulattialle, voi myös aiheuttaa tärinää.Käytä tärinänestotyynyjä ongelman ratkaisemiseksi.

Pesukoneen ’hyppiminen’ johtuu usein mutkattomista syistä, jotka voidaan helposti poistaa itse.Seuraa huolellisesti laitteen toimintaa ja reagoi mahdollisiin muutoksiin ajoissa.Noudattamalla yksinkertaisia ohjeita voit pidentää kotitalousapulaisesi käyttöikää ja välttää kalliit korjaukset.