KotiMielenkiintoinenPaistinpannu pääsee nopeasti eroon noesta: kokeile hankausta jollakin näistä neljästä hyväksi havaitusta...

Paistinpannu pääsee nopeasti eroon noesta: kokeile hankausta jollakin näistä neljästä hyväksi havaitusta ratkaisusta

Paistinpannun noki on yleinen ongelma keittiössä, joka voi aiheuttaa kokeneimmillekin kokkaajille paljon vaivaa.Sinun ei kuitenkaan kannata heti tarttua kemiallisiin puhdistusaineisiin, sillä on olemassa monia luonnollisia ja turvallisia tapoja käsitellä tätä vitsausta.

Ensinnäkin , jos likaantuminen on voimakasta, voidaan käyttää mekaanista puhdistusta.Lämmitä pannu hyvin ja poista noki sitten metalliharjalla tai kaapimella.Varo vahingoittamasta tarttumatonta pinnoitetta.

Toiseksi , tehokkain tapa voidaan turvallisesti kutsua etikkahapon käyttöä.Täytä pannu etikalla ja kiehauta se liedellä.Jätä se näin muutamaksi tunniksi, jotta happo pehmentää nokea.Sen jälkeen se on helppo poistaa sienellä tai harjalla.

Kolmanneksi, ruokasooda on myös hyvä tapa poistaa kuivunut noki.Sekoita se lämpimään veteen tahnaksi ja levitä sitä pannun likaisille alueille.Anna sen vaikuttaa muutaman tunnin ajan ja huuhtele se sitten varovasti pois käyttämättä liikaa kitkaa, jotta pinta ei naarmuuntuisi.

Neljänneksi , jos luonnolliset korjaustoimenpiteet eivät auta, voit käyttää erityisiä kemiallisia pannunpuhdistusaineita.Muista kuitenkin lukea ohjeet huolellisesti ja käyttää niitä kumihansikkaiden kanssa.

Noudattamalla näitä yksinkertaisia vinkkejä voit puhdistaa jopa kaikkein itsepäisimmän lian pannuilta nopeasti ja ilman terveyshaittoja.Kokeile eri menetelmiä löytääksesi itsellesi parhaiten sopivan!