KotiKäyttötarkoituksetÄlä heitä kahvipurkin kantta pois: 13 tehokasta käyttötarkoitusta

Älä heitä kahvipurkin kantta pois: 13 tehokasta käyttötarkoitusta

Jokaisella kotiäidillä on paljon kertakäyttöisiä muovikansia kahvista, lastenruoasta ja muista juomista.Monet vain heittävät ne pois, eivätkä ymmärrä, että näitä yksinkertaisia esineitä voi käyttää hyvään tarkoitukseen kotona ja jopa omaperäisissä käsitöissä! Katsotaanpa 13 tapaa käyttää näitä kansia.

Ensinnäkin pienet kannet toimivat pelimerkkeinä lautapeleissä tai laskentamateriaalina, kun lasta opetetaan.

Toiseksi kannet muodostavat kolmiulotteisen paneelin seinälle, jos liimaat ne huolellisesti pahviin mallin avulla.

Kolmanneksi akryyliväreillä maalatuista kansista tulee kirkkaanvärisiä korvakoruja tai rintakoruja.

Neljänneksi kannet ja lanka voidaan käyttää omaperäisen maustehyllyn tekemiseen keittiöön.

Viidenneksi kannet toimivat muovailuvahasta tai suolataikinasta tehtyjen ’hassujen pikkumiesten tai sienien’ korkkeina.

Kuudenneksi, kirkkaanvärisistä vauvanruoan kansista voi tehdä muotiasusteita , kuten käsivarren rannekorun, vyönauhan mekkoon tai koristeen käsilaukkuun.

Seitsemänneksi, kansipinosta tulee jalusta tai improvisoitu leikkuulauta pöydälle.

Kahdeksanneksi, kirkkaanvärisistä kansista tulee hauskoja lautasia nukkejen kanssa leikkimiseen.

Yhdeksänneksi, litteät ja pyöreät kannet toimivat muotteina muotojen leikkaamiseen hiekkataikinasta tai vaahtokarkeista.

Kymmenes, kirkkaanvärisestä kannesta voi tehdä kissan lelun ripustamalla sen naruun.

Yhdestoista: kannet muodostavat kirkkaanvärisen seppeleen oveen tai seinäpaneeliin.

Q-kahdestoista, kannet ovat loistavaa materiaalia applikointiin ja askarteluun lasten kanssa.

Kolmastoista, kannet sopivat erilaisiin rakenteluihin osien yhdistämiseen toisiinsa.

Kuten huomaat, yksinkertaisille asioille, kuten kahvin kannelle, on monia käyttötarkoituksia!