KotiMielenkiintoinenÄlä heitä vanhoja muovipulloja pois: muista 9 tapaa käyttää niitä kotona ja...

Älä heitä vanhoja muovipulloja pois: muista 9 tapaa käyttää niitä kotona ja maaseudulla

Sen sijaan, että lähettäisit muovipullot roskiin, kannattaa miettiä, miten voit antaa niille uuden elämän ja muuttaa ne hyödyllisiksi ja toimiviksi esineiksi.

Tässä artikkelissa tarkastelemme 9 omaperäistä ideaa, joiden avulla voit luoda muovipulloista käytännöllisiä ja koristeellisia tuotteita omin käsin.

Ensinnäkin , useista värillisistä muovipulloista voit tehdä tyylikkään ja kätevän järjestelijän pesuaineelle.Leikkaa vain pullojen pohjat halutun korkuisiksi ja työstä reunat kuumalla silitysraudalla.Valmiin järjestelijän voi koristella nauhoilla, kankailla ja muilla koristeilla.

Toiseksi pienistä muovipulloista voi tulla ainutlaatuisia kukkamaljakoita tai kynttilänpidikkeitä, jotka luovat romanttisen tunnelman.

Kolmanneksi, muovipulloista voidaan tehdä omaperäisiä linnunruokintapaikkoja.Tätä tarkoitusta varten riittää, että leikataan reikiä kiinnitystä varten ja jotta linnut pääsevät rehun ääreen.

Neljänneksi eri muotoisista ja kokoisista muovipulloista voi tulla alkuperäisiä ruukkuja sisä- tai puutarhakasveille.Tällaiset ruukut eivät ole vain käytännöllisiä, vaan niistä voi tulla myös kirkas aksentti sisätiloissa tai tontilla.

Viidenneksi , suuri viiden litran pullo tekee kauniin hedelmätelineen.Tätä varten riittää, että leikataan pohja pois, koristellaan tuote väreillä ja koriste-elementeillä.

Kuudenneksi , lelujen säilytysastia on helppo tehdä viiden litran pullosta koristelemalla se nauhoilla tai nauhoilla.

Seitsemäs , muovipullon kaulasta voidaan tehdä omaperäinen pidike puhelimen laturille.Tätä varten kaula on leikattava muotoon, jossa on pyöreä reikä johdolle.

Kahdeksanneksi , leikkaamalla pullon yläosan pois, saat yksinkertaisen mutta toimivan ruokailuvälinetelineen, joka on kätevä keittiössä tai pöytää kattaessasi.

Yhdeksänneksi pullon ylä- ja alaosasta voidaan helposti tehdä taikinanjakaja, joka on kätevä, kun valmistat piirakoita, nyyttejä tai nyyttejä.

Tiedä, että muovipulloissa, jotka ennen näyttivät hyödyttömältä jätteeltä, on itse asiassa valtava potentiaali luovuuteen ja hyödyllisten ja koristeellisten asioiden luomiseen.Pienellä mielikuvituksella ja yksinkertaisten ohjeiden noudattamisella voit tehdä niistä tyylikkäitä ja käytännöllisiä esineitä sisustukseen, säilytykseen tai tilan järjestämiseen.Älä kiirehdi heittämään muovipullojasi pois – anna niille toinen elämä ja tee osasi ympäristön hyväksi.