KotiMielenkiintoinenTupakan haju katoaa vaatteistasi: kirjoita ylös nämä 3 hyväksi todettua puhdistusmenetelmää

Tupakansavun hajua pidetään yhtenä pysyvimmistä ja epämiellyttävimmistä hajuista, joka voi imeytyä vaatteiden kankaaseen.Vaikka et olisikaan tupakoitsija, mutta olisit viettänyt pidemmän aikaa huoneessa, jossa on tupakoitsijoita, vaatteesi voivat imeä tätä pistävää hajua.

Siitä eroon pääseminen voi joskus olla vaikeaa, mutta on olemassa joitakin tehokkaita ja edullisia tapoja, joiden avulla voit saada tavarasi takaisin raikkaiksi.

Ensinnäkin , teepuun eteerisellä öljyllä ei ole ainoastaan antimikrobisia ominaisuuksia, vaan se voi myös poistaa luotettavasti epämiellyttävät hajut, mukaan lukien tupakan hajut.Tätä varten sekoita vettä ja muutama tippa eteeristä öljyä säiliössä, jossa on sumutin, ja käsittele vaatteet perusteellisesti saadulla liuoksella.

Toiseksi jääkaapin pakastelokero voi olla suuri apu epämiellyttävien hajujen torjunnassa.Riittää, että pakkaat kastellut vaatteet pussiin ja laitat ne yöksi pakastimeen.Matalat lämpötilat auttavat neutraloimaan ja karkottamaan tupakansavun hajun.

Kolmanneksi , erityisen itsepäisissä tapauksissa, joissa tavarat ovat voimakkaasti tupakansavun hajun kyllästämiä, on käytettävä radikaalimpaa menetelmää.Tällaisessa tapauksessa tulisi laimentaa ruokalusikallinen ammoniakkia litraan vettä ja käsitellä haisevat vaatteet ennen pesua tällä liuoksella.

Kun olet käyttänyt mitä tahansa edellä mainittua menetelmää, on suositeltavaa pestä vaatteet mahdollisimman pian, jotta tulos vahvistuu ja haju poistuu kokonaan.

Näin ollen tupakansavun hajun torjuminen vaatteista on varsin mahdollista eikä vaadi erityisiä ponnisteluja tai kalliita keinoja.Pakastin, teepuun eteerinen öljy ja ammoniakkiliuos – nämä ovat kolme yksinkertaista mutta tehokasta tapaa tehdä tavaroistasi taas raikkaita ja päästä eroon tupakan häiritsevästä hajusta.Muista ne ja ota ne käyttöön!